Internetverbinding Notebook via proxy werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norie50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
3
Inleiding:
Notebook van mijn zoon hangt in mijn thuisnetwerk. Notebook is zichtbaar en andersom is onze PC zichtbaar op de notebook.
Wij hebben internet via kabel (Chello). Vanuit 2e netwerkkaart loopt vanuit onze PC een kabel naar de HUB. Vanuit de HUB een kabel naar PC van onze dochter en een kabel naar het Notebook van onze zoon. Dochter heeft geen probleem met internet.

Gegevens Notebook: Besturingssysteem Windows Vista.
Antivirusprogramma Notebook: AVG

Gegevens PC: Besturingssysteem Windows XP
Antivirusprogramma PC: Windows Live OneCare

Probleem: Als je via Notebook verbinding maakt met Internet via Internet Explorer, dan krijg je een foutmelding tezien. Soms 404 en ook wel eens 403.
Meestal de tekst FORBIDDEN.
Maakt verbinding via PROXYSERVER. Handmatige instellingen.

VRAAG: Kan iemand mij vertellen wat ik ben vergeten bij het aansluiten of bij het instellen van gegevens? :(

Alvast bedankt voor je tip of truc.
 
Vanuit 2e netwerkkaart loopt vanuit onze PC een kabel naar de HUB..

Vraag: wat bedoel je precies met het bovenstaande?

Begrijp ik: je hebt twee pc's en een notebook bekabeld op je router aangesloten en geen draadloze verbinding?

Heb je soms je pc op het kabelmodem en je 'hub' aangesloten op deze pc en vervolgens de pc van je dochter op de 'hub'?
Als dat zo is, waarom niet de kabelmodem van upc op de router en hierop je pc en die van je dochter?
Mogelijk dat dat de oorzaak is
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo is, waarom niet de kabelmodem van upc op de router en hierop je pc en die van je dochter?
Ik denk niet dat er een router in het spel is. Het modem zit op 1 PC aangesloten. Daar zit een 2e kaart in die verbind met de hub en op die manier wordt de internetverbinding gedeeld.

Het probleem zit hem denk ik in de proxyserver die lijkt te zijn ingesteld op de laptop. Volgens mij moet je aangeven dat er geen proxy wordt gebruikt.
 
Bassie heeft gelijk.

De kabelmodem is aangesloten met mijn PC.
Vanuit PC kabel (via 2e netwerkkaart) naar HUB.

Vanuit LAPTOP loopt kabel naar HUB.
Instellingen LAPTOP: aangegeven gebruik Proxyserver en handmatig instellingen ingegeven.

PC van mijn dochter is op dezelfde wijze aangesloten. Deze PC heeft wel verbinding met internet. Echter de LAPTOP niet. Deze hangt wel in het thuisnetwerk.
 
Hoe zit het met de instellingen op de laptop? Zijn die hetzelfde als op de pc van je dochter? Vergelijk die 2 eens met elkaar. Ik blijf er namelijk bij dat je volgens mij voor een dergelijke verbinding geen proxy hoeft te gebruiken cq in te stellen.
 
Gegevens ingegeven op pc dochter zijn gelijk aan de gegevens LAPTOP.
Alleen een ander ip-adres ingegeven (logisch).
Echter ik heb nog niet geprobeerd om op de LAPTOP de instellingen voor
PROXY uit te schakelen. Dus de LAPTOP automatisch laten detecteren.
We gaan het proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan