Heb geen geluid bij gemaakte dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

socky

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
15
Hallo allemaal,

Ik heb een avi bestand omgezet naar een mpeg2 formaat en vervolgens via tmpgenc plus en dvd author een dvd gemaakt. via Virtual dub heb ik de video geopend en vervolgens probeer ik de audio geluid eraf te rippen. ik kreeg dan een foutmelding no audio to decompress. vervolgens ging ik die dvd afspelen. hij was wel gelukt, maar zonder geluid. Hoe kan ik aan geluid gekomen???? Ik weet niet hoe het moet
 
Download en installeer GSpot. Laat de oorspronkelijke avi daarin keuren, vooral de audio.
 
hoe zie ik het?

Ik heb dat programma gedownload en bekeken.Hoe zie ik of de audio goed is???
 
In de verschillende vakken wordt de kwaliteit van video en audio getoond. Klik ook op Render onderaan. Als er geen audio in de avi zit, blijft het vak audio leeg. Van video en audio wordt ook gemeld welke codecs nodig zijn en of die op je systeem aanwezig zijn.

gspotbf8.jpg
 
Wel in VirtualDub save wav gedaan?
En de source audio en stream copy geselecteerd in audio?

Die wav kun je dan later weer met de mpeg samenvoegen.

Overigens kun je met Nero vision het in 1 keer doen.
 
heey

Dat heb ik gedaan maar dan krijg ik dit:


Ik weet het niet meer.Als ik voor direct stream copy kieas en die dvd maak, dan hoor ik het geluid wel maar vertraagt.Het geluid klopt niet meer met het beeld.
 

Bijlagen

  • naamloos1.bmp
    28,8 KB · Weergaven: 28
Dan heb je een codec niet. Welke, dat staat in GSpot.

Edit: In ExtraDVD staat jouw methode.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je nog niet de juiste audiocodec, kijk eens met die Gspot, welke audiocodec in die Avi zit.

Je kunt natuurlijk ook KliteCodecPack even installeren, daar zit ook die Gspot weer in.
 
hoe moet ik het doen?

Ik heb het programma gezien en krijg de volgende lay-out. Hoe werkt dat met die codecs??Ik kan het niet meer volgen. In het midden van de gemaakte avi loopt het geluid niet gelijk aan het beeld.Ik heb hier allerlei programma's voor codecs.
 

Bijlagen

  • naamloos444.bmp
    37,1 KB · Weergaven: 25
Volgens GSpot heb je voor de mp3 vier codecs op je systeem geinstalleerd staan. Maar heb je het geluidspoor ook eerst bewaard als een wav-bestand? Dat heeft Lange Pier je ook al gevraagd. Op die pagina van ExtraDVD die ik je al eerder gaf, wordt daarmee begonnen. Heb jij dat ook gedaan? Je moet dus precies doen wat er staat op ExtraDVD. Of, Lange Pier zei dat ook al, doe het in Nero Vision of heb je die niet?
 
Laatst bewerkt:
hey hey

Hey man,

Ik heb het gedaan volgens extradvd. daarin staat dat je de audio eruit moet halen en als wav moet opslaan.Als ik dat doe, dan krijg ik de volgende melding.zie bijlage. Ik heb een paar keer dvd's gemaakt en die lukte allemaal.Ik heb alle stappen nagelopen van extradvd en de dvd's waren gelukt.Alleen ik kom bij sommige avibestanden niet verder dan stap 1, waarbij ik die was bestand niet kan opslaan. Ik heb ook nerovision
 

Bijlagen

  • naamloos1.bmp
    28,8 KB · Weergaven: 22
Okay, ik heb niet goed gekeken naar wat je al eerder zei. Als je de ExtraDVD methode wil blijven volgen, zet dan een tussenstap nadat je de AVI hebt geladen in VirtualDub en bij Audio hebt gekozen voor Full processing. Voordat je Save WAV gaat doen, klik dan op Audio, Compression. Controleer of inderdaad de bovenste tekst is geselecteerd No compression en klik op die regel terwijl je het rechterdeel van het venster in de gaten houdt. Zag je het daar wat actiever worden? Dan nu pas Save WAV en dan hoort er een klein schermpje te openen waarin het audiospoor wordt bewerkt. Je ziet wat telwerken. Pas als dat is afgerond, heb je werkelijk het WAV-bestand opgeslagen op je harde schijf.

In Nero Vision kies je in het openingsvenster voor DVD-Video maken, in het volgende venster kies je voor Videobestanden toevoegen. Je selecteert in het zoekvenster je AVI-fillm, daarna kun je menu's maken, maar bovenin kun je ook selecteren Geen menu's. Nu kun je een voorvertoning van je film zien en daarna gaat Nero Vision encoderen. (En branden).
 
Laatst bewerkt:
lukt niet

Hey hey,

Ik heb precies gedaan wat je zei, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.zie bijlage
 

Bijlagen

  • naaml.bmp
    96,1 KB · Weergaven: 14
Ik heb op het forum van ExtraDVD jouw probleem exact teruggevonden. Het advies is het K-Lite codec Pack te downloaden. Dat was eerder ook al het advies van Lange Pier. Dus volg die link van LP en installeer het Codec pack. Hopelijk helpt het .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan