ts XviD

Status
Niet open voor verdere reacties.

motormuisje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
4
als ik een film heb gedownload met de file naam Ts Xvid kan ik hem niet op dvd branden
er zit maar 1 dvd in het file ik heb al een dvd gebrand met alleen TS file en dat lukt wel als ik die map open komen er stuk of 10 dvdtjes te voorschijn en dan lukt het wel
kan ze wel afspelen op mijn pc maar niet branden
wie kan mij helpen
 
Af en toe een punt en of een komma, leest wel makkelijk...........

WAT voor bestand / bestanden staan er nu in die map die je hebt gedownload? Ik snap er namelijk nog niet zo heel veel van.
Hoe heet dat bestand / heten die bestanden achter het "puntje"?
 
Laatst bewerkt:
Af en toe een punt en of een komma, leest wel makkelijk...........

WAT voor bestand / bestanden staan er nu in die map die je hebt gedwonload? Ik snap er namelijk nog niet zo heel veel van.
Hoe heet dat bestand / heten die bestanden achter het "puntje"?


ts.xvid.avi heten die bestanden
 
Ha, nu spreek je een taal die ik versta!

Start Nero Vision Express, kies voor DVD maken, VideoDVD en voeg vervolgens het

.AVI

bestand toe.

Klik alle volgende schermen weg / door, totdat je een optie krijgt om, hetzij naar DVD, hetzij naar harddisk weg te schrijven. Kies voor de veiligheid de hdd en laat Nero Vision Express z'n gang gaan. Als het een film is van 1,5 uur, kijk dan niet vreemd op als Vision Express 2 uur over het encoderen doet.

Na afloop heb je een keurig nette Video_TS map met DVD bestanden : .BUP .IFO .VOB
 
Laatst bewerkt:
Ha, nu spreek je een taal die ik versta!

Start Nero Vision Express, kies voor DVD maken, VideoDVD en voeg vervolgens het

.AVI

bestand toe.

Klik alle volgende schermen weg / door, totdat je een optie krijgt om, hetzij naar DVD, hetzij naar harddisk weg te schrijven. Kies voor de veiligheid de hdd en laat Nero Vision Express z'n gang gaan. Als het een film is van 1,5 uur, kijk dan niet vreemd op als Vision Express 2 uur over het encoderen doet.

Na afloop heb je een keurig nette Video_TS map met DVD bestanden : .BUP .IFO .VOB



ik ga het proberen alvast bedankt
 
Je hebt mij inmiddels 2 mailtjes gestuurd en da's minder handig omdat anderen dan het topic niet kunnen volgen.

Jouw eerste mail:

maar de mapjes die ik heb gedownload met films worden automatische geopend met nero vision expres als ik op de mapjes klik
en dat was met de eerste film die ik heb gedownload niet. daar zaten allemaal sub mapjes in
heeft dat ook een oorzaak?


en jouw 2e mail:

het overzetten met nero vision is gelukt nu is de film alleen te groot om op dvd te zetten

weet je daar toevallig ook nog een foefje voor

b.v.m.d


Daar zijn 2 mogelijkheden voor: (eigenlijk nog wel meer, maar de meest gangbare zijn de volgende)

Je doet het geheel met Vision Express nog een keer over en let bij het begin dan goed op, want Vision Express "vertelt" je dat de DVD te groot is voor een DVD5 en "vraagt" aan je of het de film moet "knijpen". Dat kun je toestaan, mits de film niet veel groter is dan ongeveer 5 tot 5,5 gig. Is deze groter dan ga je (naar mijn smaak) teveel kwaliteit verliezen als je het Vision Express laat doen.

Dan kun je beter optie 2 kiezen:
de map Video_TS die je nu hebt ga je bewerken met het progje Shrink.
Ik zou een link kunnen plaatsen, maar even zoeken op Google is ook uitstekend voor het onderhouden van de zoekvaardigheden...........
Als je Shrink hebt gedownload kun je daarmee de film knijpen tot iedere gewenste grootte. Belangrijker is echter dat je met Shrink overbodige zaken als buitenlandse ondertitels, menu extra's etc .etc. kunt weghalen. Daardoor hoeft de film minder "geknepen" te worden en behoud je een betere kwaliteit.

Hoe shrink werkt?
Tip: type in Google: "hoe werkt shrink" en er gaat een wereld voor je open.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan