camcorder naar hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

grizzlybeer

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
58
Ik heb een camcorder sony DCR- HC24E en nu wilde ik de beelden naar mijn harde schijf zetten en een dvd branden. Met picure package is 5 minuten film al meer dan 1GB harde schijf. Echter ik ken iemand en die heeft op 1 DVD 2uur film staan en die heeft dezelfde camcorder. Weet iemand hoe je dat moet doen?
 
Ik zit met hetzelfde en denk dat de oplossing ligt in software van Pinacle of zo, ik moet dit nog verder uitzoeken. Ik wil ook dv filmpjes overzetten op dvd. Wellicht dat er nog anderen komen met suggesties.....:thumb:
 
Hoi

Er is niks mis met de software hoor,
Een film opslaan in DV formaat (3,6 megabyte per seconde) neemt veeeeeeel meer ruimte in beslag dan Mpeg 2 (mpeg 2 is de standaard voor DVD's). Daarom is de kwaliteit van cameras met dv-cassetjes nog altijd beter dan da camcorders die op mini dvd's opnemen of op ingeboude harde schijf. Normaal kan je bij je captureprogramma selecteren in welk formaat je je video wilt capturen (DV of mpeg2). Een mpeg 2 file is eigenlijk gecomprimeert. Wanneer je een dvd wilt gaan maken moet je voor automatische kwaliteit kiezen, zo zorgt pinnacle ervoor dat alles op 1 dvd past (tot 8 uur). Natuurlijk zal de kwaliteit zienderogen acheruitgaan. De beste kwalieit bied dv-formaat maar in dat formaat gaat er maar weinig op een schijfje. Om dvd-kwaliteit te hebben moet je reken op een 2-tal uur video op 1 schijfje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan