Internetverbinding valt geregeld weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dulcinea

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2004
Berichten
17
Half februari ben ik overgeschakeld van Telenet Mono naar ExpressNet (Pack met Freephone). Tegelijkertijd viel mijn Topcom Webracer uit en schafte ik me een D-Link DI-624 aan. Alles werkte perfect tot een paar uur later internet wegviel, op de 2 PC's die met de kabel op de router waren aangesloten, evenals op deze die draadloze verbinding had. Toen ik de router er tussenuit haalde en de PC rechtstreeks op het modem aansloot, had ik geen probleem.
Router gereset en alles opnieuw ingesteld. Zelfde probleem, zelfs de interface van de router was niet te bereiken.
In de winkel werd mijn router getest, daar viel hij niet uit, maar ik kreeg toch een ander exemplaar. Met de nieuwe heb ik echter hetzelfde probleem.
Ik heb Windows XPHome op elke computer. Op alle PC's staat bij Lan-verbinding "automatisch IP-adres en DNS-server verkrijgen" aangevinkt. Op de router staat bij de WAN-settings dynamisch IP-adres, bij LAN het adres van de router en bij DHCP enabled.
De lichtjes op mijn kabelmodem branden normaal, ik heb een Motorola SB4100E.
Wanneer ik internetverbinding heb en de computer afsluit en de volgende morgen terug opstart ben ik de internetverbinding kwijt. Het enige dat helpt is de stekker van de router eruit halen, maar ik vrees dat dit niet erg gezond is voor dit apparaat. Volgens mij ligt het ook niet aan de netwerkkaart, aangezien internet op elke PC uitvalt...
Ik heb er onderhand een punthoofd van gekregen, dus wie mij hiervan kan verlossen zal ik heel dankbaar zijn!
;)
 
zet je firewall eens van high naar med bij firewall,ik gebruik een router en ZA en had dat ook dat uitvallen en nu met firewall tandje terug gezet lijkt het wel goed te zijn
succes
 
Firewall

Ik heb McAfee Firewall op mijn PC, maar kan daar niets veranderen van high naar medium. Het is filteren, ontzeggen of toelaten en ik koos voor het eerste en enkel de programma's die ik 100% vertrouw krijgen ongelimiteerde toegang. Aan de Firewall-instellingen van de router heb ik niets gewijzigd... Maar desondanks valt het internet toch weer uit, ondanks een firmware upgrade van de router... :confused:
 
Heb je ook het mac adres in de router opgeslagen.
Het mac adres van de pc waar je voor het eerst contact met de provider hebt gemaakt??
 
Ik had de eerste keer het MAC-adres gekloond, maar na enkele uren viel het internet uit. Ik hoorde nadien dat dit niet hoefde (MAC) en dus stelde ik alles in zonder iets te klonen. Nog steeds geen beterschap.
 
Ondertussen heb ik een switch tussen modem en router geplaatst. Aangezien ik van Telenet 2 IP-adressen krijg, heb ik mijn Pc op één poort van de switch aangesloten en de router op een andere poort. Hierdoor heb ik wat mijn PC betreft een stabiele internetconnectie. De andere PC's kennen nog steeds dezelfde problemen, af en toe valt internet uit. En mijn laptop lijkt zijn WEP-sleutel te vergeten, ik moet deze steeds handmatig opnieuw invoeren, en soms is mijn netwerk zelfs niet zichtbaar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan