game dvd dvd9 --> dvd5?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipjeboot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
2
Hehe,
ik ben nog vrij nieuw in dit soort dingen, maar ben ook weer geen complete digibeet. Toch kom ik hier niet uit.
Weet iemand een manier om een game-dvd van 7,3GB te verkleinen zodat hij op een DVD5 past? Ik heb al gezocht op dit forum en via google, maar een oplossing kan ik niet vinden. De enige oplossing, die ik vind, is via DVDShrink, maar die werkt alleen met video-DVD's, niet met games.

Misschien een andere oplossing zou het gebruik van duallayer DVD's zijn? Hoe kan ik zien of mijn brander die aankan. Ik gebruik Nero5. Op dit forum is vermeld, dat nero laat weten wat je brander aankan, maar ik zie niet waar.
Misschien nog maar een domme vraag erbij: zijn die duallayer DVD's overal te koop? Volgens mij niet de plaatselijke V en D, of vergis ik mij?

Ik hoop, dat iemand me kan helpen. Mocht het antwoord wel op het forum te vinden zijn, laat dat dan ook even weten. Natuurlijk excusses in dat geval.

flipjeboot
 
Vraag 1: gaat zowieso niet lukken, je kan wel proberen om de bestanden te verdelen over 2 dvd's, met kans dat je problemen kan krijgen bij het instaleren van de game(anders beide kopieren naar hd en daaruit installen).

Vraag 2: in de menu's van nero vind je de functie hardware info. die kan je laten zien wat de mogelijkheden van je brander zijn. Anders info opvragen op de site van de fabrikant.
 
1) Ah, jammer. Nou scheelt me in ieder geval weer uren zoeken......
2) die functie hardware info zie ik nergens. Wel medium info.
Ik gebruik een plextor px50a4, maar die kan ik op de site van plextor niet terug vinden (?)

nog ideeen?
flipje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan