analoge camcorder aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreukie

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
32
Hoi,
Ik heb een "oude" analoge camcorder van sony maar zou graag de filmpjes
op mijn pc zetten. Ik heb al een beetje lopen zoeken op internet maar kom er niet helemaal uit hoe ik dit moet gaan doen..
Hopelijk kan iemand me hier wat advies over geven
 
Het belangrijkste is dat je de mogelijkheid hebt om videobeelden in je pc te krijgen. Dat kan met sommige videokaarten of met een speciale capture card. Dan moet je nog de kabel hebben om de camcorder om de pc aan te sluiten en dan software om de beelden digitaal vast te leggen op de harde schijf. Heb je al goed in dit forum gezocht? Deze vraag is al meerdere keren gesteld en beantwoord.
 
had wel btje op het forum gezocht maar dacht dat dat vooral om digitale camera's ging.
hoe kom ik erachter dat mijn videokaart geschikt is? de benodigde kabels heb ik
 
Het ligt er nu een beetje aan welke kabels en kaarten je hebt denk ik. Een voorbeeld van een capturecard zie je hier Een videokaart met video-input bestaat ook, zie deze link. Wat heb je zelf in de pc zitten en welke kabels heb je, misschien red je al met de hardware die je al hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Mijn videokaart is een GeForce 7500 LE (512mb). Als ik kijk naar alle uitgangen die op mijn pc zitten zou ik denken dat daar wel wat mee te doen is..
ik heb een s-video kabel liggen en een geluidskabeltje wat bij de camera zit, met aan de ene kant een jack voor in de camera en aan de andere kant een tulp met 1 gele stekker en 1 zwarte.
 
Ik kan helaas zo snel niet vinden of je kaart er geschikt voor is. Heb je misschien nog een handleiding van de kaart? Als deze kaart inderdaad een video-input heeft kun je de camera daar op aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan