ICS lukt niet? Netwerkkaart geeft "medium ontkoppeld" aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
66
Ik heb al het nodige gelezen om een ICS verbinding te maken.
De theorie begrijp ik dan op zich wel, de praktijk is echter een ander verhaal.

De router pc (met Xp Pro) heeft 2 vaste netwerkkaarten daarop heb ik een internetverbinding.
De 1ste netwerkkaart is aangesloten op de modem (van Chello).
De 2de netwerkkaart is aangesloten op de cliënt pc (ook met Xp Pro) dmv van een standaard utp rj-45 kabel.

Er is alleen geen verbinding tussen de 2de netwerkkaart en de cliënt pc?
Beide netwerkkaarten geven aan "medium ontkoppeld"?
Als een stand alone pc dan doen ze het wel zonder probemen.
Wat doe ik fout???

Ik maak gebruik van NIS 2005. Mocht dat van toepassing zijn.
 
Een normale netwerkkabel wordt Straight-Through kabel genoemd (ook wel patch-kabel genoemd), en die gebruik je voor aansluiting op switches of routers.

Als je 2 pc's rechtstreeks verbind (dus zonder router of switch ertussen), dan heb je een zogenaamde Cross-kabel nodig (die 'verzenden' van de ene pc aansluit op 'ontvangen' van de andere pc). Elke computerwinkel zou je die moeten kunnen verschaffen.

Wellicht ligt daar de oplossing voor het probleem dat je hebt.

Succes,

Tijs.
 
Hahaha. Dat is simpel?
Zou de oplossing echt zo simpel zijn?
Verklaart dit ook gelijk waarom de netwerkkaart aangeeft dat de "medium ontkoppeld" is?
Ik ga er nu vanuit dat ICS nu bij gaat werken.

Ik vraag me af? Als ik nu bij de router-pc nog een 3e netwerkaart plaats en deze weer met een cross-over kabel verbind. Moet op die 3e pc ICS ook zonder problemen kunnen werken?

Bedankt voor jouw reactie trouwens.
 
[...]Verklaart dit ook gelijk waarom de netwerkkaart aangeeft dat de "medium ontkoppeld" is?
Maakt niet uit of je die melding daarmee kwijtraakt: Voor directe koppeling tussen 2 pc's heb je een cross-kabel nodig.

[...]Als ik nu bij de router-pc nog een 3e netwerkaart plaats en deze weer met een cross-over kabel verbind. Moet op die 3e pc ICS ook zonder problemen kunnen werken?

Bedankt voor jouw reactie trouwens.

Dat gaat niet werken. Je koppelt 2 'netwerken' (Internet + het netwerkje tussen de 2 pc's) aan elkaar met ICS, maar geen 3.

Wat je wel kan doen is een switch plaatsen tussen de router-pc en de 2 of meer andere pc's die je nog van ICS gebruik wilt laten maken. Let wel op dat die '2 of meer andere pc's' dan weer een Straight-Through kabel nodig hebben voor aansluiting op de switch en niet een Cross-kabel (zie mijn eerdere posting daarover).

Tijs.
 
Duidelijk voor mij!

Bedankt voor je reactie.
Laterz:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan