probleem met dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilselostfan

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
27
ik heb een iso bestand gedownload en dit is een film. deze wl ik echter wel met ondertiteling op een dvd zetten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

alvast bedankt,

ilse
 
Je begint met de ISO file uit te pakken met het programma Daemon tools.
Je krijgt nu waarschijnlijk een AVI-file.
Bij deze file zoek je nu een ondertitel die goed loopt, je kunt hem eventueel synchroniseren met Subsync.
Hierna kijk je op deze site onder het kopje Divx2Dvd voor een handleiding om de AVI om te zetten naar DVD.

Veel succes
 
In een van die mappen staat de video file, uit mijn hoofd is dit de MPEG2-map, de file moet zo rond de 700 MB zijn.
Deze file kan je gewoon met Mediaplayer afspelen, wil je er nu een ondertitel bij dan moet je deze in dezelfde map als de film zetten en dezelfde naam als de film geven, nu zal Mediaplayer (11) de film afspelen met ondertiteling.
Als dit allemaal goed werkt en de ondertitel loopt synchroon dan kun je beginnen met omzetten naar een DVD-bestand vmet de handleiding van de link in de eerste post.
 
ik kan dat bestand niet afspelen met media player en ik kan ook niet zien hoe groot het bestand is. Wat nu?
 
Dus je hebt de files vanaf Deamon tools naar je harde schijf gekopieerd.
Wat voor soort file staat er in de MPEG2 map?
 
Als je Nero 7 hebt kun je het eens met Nero player proberen, probeer anders VLC media player eens uit, deze is gratis en speelt ook erg veel formaten af.
 
nee het lukt echt niet. met nero7 geprobeerd en met vlc media player. Ik heb aan het begin het volgende gedaan:

1. de film heb ik gedownload als .npg bestand( weet de naam niet echt zeker meer) omgezet naar een .iso bestand met isobuster.
2. toen heb ik hem uitgepakt met daemon tools en nu kom ik dus niet meer verder.

wat nu?
 
Wat is precies de extentie van het video bestand?
Wat is de gehele naam van het video bestand?
 
Kijk, nu wordt het duidelijk, het is een SVCD-bestand, ik zelf vindt dit formaat niet echt goed werken. Je kunt deze films meestal wel afspelen op een DVD-speler die DIVX ondersteund, je moet hem dan branden met de optie VideoCD branden onder Nero.
Wat je ook kunt proberen is het Klite codec pack downloaden, en dan nog een keer af proberen te spelen met Nero player. De kans is echter vrij groot dat je deze film niet naar DVD om kunt zetten volgens de handleiding op extradvd.nl.
Het beste is de volgende keer geen SVCD, XVID of andere rare formaten te downloaden, het kost allemaal veel tijd om het goed te kunnen bekijken en de kwaliteit is echt niet beter als een gewonen AVI file.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan