Grote bestanden na overzetten DV > Computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

goffau1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
2
Ik heb een probleem met het verwerken van een film die ik met een sony camera heb opgenomen.
De film staat nu op een klein DV bandje. Ik heb een proefstukje op mijn pc gezet, ging allemaal perfect, maar het proefstukje (1 minuut) heeft een bestandsgrootte van 300Mb!!!
Hoe kan dit dat het bestandsformaat zo groot is?
De echte film duurt ongeveer een uur, dat zou toch makkelijk normaliter op een DVD moeten passen?
Graag spoedig antwoord!!!
Ik heb de film ge-captured met Picture Package wat bij de camera geleverd is....
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Een film opslaan in DV formaat (3,6 megabyte per seconde) neemt veeeeeeel meer ruimte in beslag dan Mpeg 2 (mpeg 2 is de standaard voor DVD's). Daarom is de kwaliteit van cameras met dv-cassetjes nog altijd beter dan da camcorders die op mini dvd's opnemen of op ingeboude harde schijf. Normaal kan je bij je captureprogramma selecteren in welk formaat je je video wilt capturen (DV of mpeg2). Een mpeg 2 file is eigenlijk gecomprimeert.
 
Laatst bewerkt:
Interessant om te weten met welk programma je deze capture hebt gedaan...
De bestandsgrootte doet vermoeden dat de opname resolutie erg hoog staat [640x480 is meer dan genoeg voor tv, 720 x 576 is DVD kwaliteit...], ook staat de opnamesnelheid misschien te hoog.....
 
Je kan het uitrekenen:

3,6 megabyte / sec.

60 seconden = 3,6 * 60 = 216 MB
 
Zoek daar naar een optie om je beelden in mpeg 2 te capturen. Die groote die je vermeld (300Mb) is niet meer dan normaal als je in DV-formaat captured. Als je films wil gaan bewerken is het zelfs aan te raden om in DV te capturen omdat daar de volle kwaliteit aanwezig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan