Film kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

loesjuhh1986

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
81
Hallo,

Ik heb een film op mijn pc en deze is 705 MB groot. Ik heb wel vaker films gebrand op gewone cd's (van 700 MB) en dit ging steeds goed aangezien de films ook rond die grootte waren. De film van 705 MB krijg ik er helaas niet op, net te groot. Weet iemand misschien hoe ik de film net iets kleiner kan maken zodat ik 'm wel op cd kan zetten?

Alvast bedankt,
Loes
 
Branden

Hallo Loes,

Mocht je gebruik maken van Nero voor het branden dan ga je naar:

1. Bestand
2. Opties
3. Tabblad: Expertfuncties

en hier kan je dan d.m.v. 'Inschakelen Disc-at-once CD overburn' aanvinken en dan de max overburning verzetten naar 82:00:00 (mm:ss:ff), hiermee creeër je dat je net iets meer kwijt kan op een 700 mb cd. En aangezien het maar om 5 mb gaat kan het zeker geen kwaad.

Succes,

Gilbert.
 
Heb het geprobeerd maar het wil niet lukken (met Nero). Er staat dat ik 702 MB kan branden maar 706 nodig is... Heb 82:00:00 nog hoger gezet maar ook dit lukt niet...
 
Een oplossing is om het filmbestand bijvoorbeeld in windowsmoviemaker (of ander videobewerkingssoftware) het bestand te laden en een nieuwe film te generenen voor op een videocd. De film wordt dan automatisch op de juiste grootte gebracht. Let wel op dat dit proces tot 2 keer de totale tijd van de film kan duren.
 
Hallo,

Ik heb een film op mijn pc en deze is 705 MB groot. Ik heb wel vaker films gebrand op gewone cd's (van 700 MB) en dit ging steeds goed aangezien de films ook rond die grootte waren. De film van 705 MB krijg ik er helaas niet op, net te groot. Weet iemand misschien hoe ik de film net iets kleiner kan maken zodat ik 'm wel op cd kan zetten?

Alvast bedankt,
Loes

Hi Loes,

Heb je hier weleens aan gedacht:

Een cd-r waar je 800 mb op kwijt kan
http://www.imation.nl/products/cd-r_media/cd-r_multispeed.html[/URL]

Groetjes,
Gilbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan