Door elkaar laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skandalouz

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
70
Hallo,
Voor school moeten we een film maken. We zouden graag 2 mensen door elkaar heen laten lopen, maar weet niet precies hoe. Moeten we 2 keer filmen( 1 keer van links, 1 van rechts) en dat dan door elkaar afspelen? Welk (gratis) porgramma zou ik daarvoor kunnen gebruiken?? ook willen we iemand voor een trein laten springen (niet in t echt..) dus gaan we een trein filmen, de situatie zonder trein met persoon, en dan de persoon in het andere stukje film plakken. Is dit te doen of wordt ik nu een beetje ambitieus?? Laat het me alstublieft weten..
Dank U
 
Als je tot de grote vakantie hebt, gaat dat wel lukken...... Je moet 2 keer filmen, maar niet 1x van links en een keer van rechts, maar 2x vanuit EXACT dezelfde positie [met dezelfde achtergrond, dus liefst zo kort mogelijk na elkaar], waarbij eerst een persoon van links komt en dan een van rechts, daarna gebruik je de eerste film als overlay over de tweede ...
 
ehm eigenlijk bedoelde ik dit ook zo..
maar zal dit lukken met bijvoorbeeld windows movie maker?
 
ok dat is dan 1 probleem opgelost(waarschijnlijk).
hoe kan ik iemand zo uit het ene filmpje uitknippen om in het andere (voor de trein) te plakken?
dank u
 
Zoals je 'm omschrijft vind ik 'm niet zo grappig, dagelijks springen mensen voor de trein... Ook is dit technisch moeilijk te realiseren, je zou dan met een "green screen" moeten werken als achtergond [dus net zoals "300" in elkaar is gezet]. Ik zou me een scenario kunnen voorstellen met een bloemetje dat tussen de rails groeit [of een ander object dat tussen de rails ligt], iemand die het voorovergebogen, met de rug naar de trein wil pakken, constant afgewisselt met scenes uit een filmpje van een aanstormende trein, en dan een slotscene [als je het vriendelijk vraagt mag je die misschien filmen op een rangeeremplacement] van een totaal verwaaid persoon [kleren gescheurd, haar in de war] zittend op de koppeling [waarmee ze treinstellen met elkaar verbinden] met het bloemetje [of wat dan ook] in z'n hand....... Dit soort montages kun je wel in moviemaker maken........ of in VirtualDub
 
Voor de duidelijkheid: het gaat om een persoon die droomt dat hij zeg maar een spook is, dat hij door mensen kan lopen, en dus uiteindelijk probeert of de trein ook door hem heen rijdt. Het was niet bepaald bedoeld als comedy. Maar dat terzijde, is het niet mogelijk zonder zo'n screen deze scène te maken? Zou het dan een idee zijn om met close-ups te werken en (een foto van) het personage in het laatste shot te plakken, als de trein voorbij komt dus.
 
In de film "Ghost" heb je scenes van iemand die zo de metro pakt... [klassieker met Patrick Swayze].... Ook hier werd gebruik gemaakt van de "green screen" techniek.... dat klinkt moeilijker dan het is.... als je een egaal gekleurde ondergrond en achtergrond hebt [bijvoorbeeld alles wit [of groen of blauw] dan kun je al het wit verwijderen [met een editor] dus is de rest van het plaatje [dus alles behalve de persoon] transparant... als je dat dan over een filmpje met een voorbij rijdende trein projecteert lijkt het alsof de persoon dwars door de trein loopt..... Wel moet je rekening houden met "formaten"... dus de persoon die je filmt moet wel in verhouding staan met de trein, anders krijg je "Hulk" situaties [ik heb Louis Ferrigno die in de serie speelde een paar keer ontmoet, en dat is maar een klein mannetje [1,70 maximum] maar daar werd gewoon gesjoemeld met de verhoudingen zodat hij veel groter leek.....]..... Maar dat vraagt dus ook een postprocessing programma dat het mogelijk maakt om een achtergrond af te trekken......

Kortom: alles wat je wilt, kan gerealiseerd worden... maar het vraagt wel wat "prijzige programma's" en "filmtechniek"....
 
Aha..het klinkt het proberen waart..Weet u geheel toevallig een programma waarmee ik zo'n achtergrond mee zou kunnen verwijderen?
 
Je hoeft mij niet te "uwen" , hoewel ik wel vriendelijk vind..... [ben "pas" 53]

Ik heb hier een prachtig programma... GRATIS! Als je daar nu wat mee gaat experimenteren, kun je waarschijnlijk [zoals ik het lees] WAANZINNIGE resultaten bereiken........ Kijk hier: http://www.umiacs.umd.edu/~knkim/UMD-BGS/index.html
 
Weet u(vergeleken met mijn 16 jaren bent u een "u") misschien iets om de randen te vervagen zodat het allemaal een droom lijkt. of iets zodatr het lijkt dat hij wegdroomt, misschien het effect van een druppel in het water?
 
Helaas kom je dan toch in de "betaalsfeer" terecht, ben ik bang....
Adorage Magic is een prachtig pakket met veel video effecten, zoals blur [wazige zijkanten] maar ook: rook, regen, wat je maar wilt.......
Pinnacle Studio 10 heeft ook een aantal effecten....
Duur maar erg professioneel is Adobe Production Studio, waarin "After Effects" is opgenomen... je kunt After Effects ook los kopen.....
Maar kijk ook even bij de beschikbare filters [video effects] in Windows Movie Maker.... misschien is daar wel iets wat in de buurt komt....
 
Ik zal proberen een trial versie te vinden van de programma's, misschien dat het daarmee ook lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan