Beelden van Mediaplayer opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
151
Ik weet niet of het kan maar ik wil graag als ik met de MS Mediaplayer 11 een DVD afspeel soms een afdruk maken van hetgeen op dat moment afgespeelt wordt. Vervolgens wil ik dat beeld dan in Jpeg opslaan.

Wie weet of dat kan en zo ja, hoe dat dan moet.
 
prt scr en dan plakken in bijv. powerpoint en dan als jpg opslaan
 
Pasja, bedankt voor je snelle antwoord.
Wat is het soms toch eenvoudig.
 
ik vrees dat je printscreen van video gewoon zwart zal zijn ...
 
Nee hoor, werkt prima, ook met video (start maar een .avi'tje of zo in wmp em probeer 't maar uit)
 
WMP bijgewerkt ?

Als je een screenshot wil van een of andere film (bijv. Zwartboek of the Last king of Scotland -m'n meest recente downloads- ;) ), dan kan ik je het "bewijs" leveren. (Natuurlijk twijfel je er niet aan, maar het is toch wel leuk om het echt te zien..............) Als je Zwartboek of last king of Scotland hebt gezien en je kunt je een scene / shot herinneren, noem 'm en ik maak het shot vanaf de .vob file met prt scr en plaats 'm middels plakken in Powerpoint.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de prt scr toets bij elke pc configuratie standaard staat ingesteld, sterker nog, ik heb me er nooit in verdiept. De logica zou zeggen dat de prt scr toets niets anders doet dan het huidige op het beeldscherm staande "vangen" en vervolgens op het klembord plaatst, todat de user er weer wat mee doet. Volgens die logica (als die tenminste waar is) zou het dus overal moeten werken :confused:
 
D'r schiet mij wat te binnen: ik heb wel Tweakui (Powertools for Windows) van Microsoft op m'n systeem geinstalleerd staan. Zo krijg ik bijvoorbeeld onder de rechtermuisknop bij foto's een optie die niet standaard bij Windows hoort : "Resize pictures". Maybe dat Tweakui "onderhuids" in Windows voor mij het een en ander mogelijk heeft gemaakt?

Het zou tevens betekenen dat topicstarter ook Tweakui heeft (ALS dat tenminste de oorzaak is van het feit dat het wel lukt), want uit zijn reactie begreep ik dat het bij hem ook lukt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet OF dat de oorzaak is dat het mij wel lukt, maar het is zo'n beetje het enige afwijkende van de normale Windows XP installatie die ik heb toegepast.
Verder heb ik binnen Windows niets getweakt.
Ook heb ik de meest recente WMP.
 
Ik word nu toch een heel klein beetje nieuwsgierig............

Zijn er mogelijk nog anderen die meelezen, die even de moeite willen nemen om een testje te doen? Ik wil nu toch echt wel even weten waarom het bij mij wel -en bij jou niet lukt (of anders gezegd, wat heb jij in Windows niet wat ik kennelijk wel heb.......)
 
Ik krijg ook een zwart beeld (WMP 11, XP Home, Videokaart ATI Radeon 9200).
Als ik de film laat doorlopen krijg ik wel beeld in Paint. Maar dan gewoon de film terwijl hij speelt. Stop ik de film is het weer een zwart plaatje.
 
Ik pieker me suf wat ik in de 5 jaar dat XP nu op de machine staat, allemaal aan Windows heb veranderd, maar behoudens wat ik al schreef (Tweakui) kan ik mij niets herinneren over plugins van Microsoft (andere dan alle normale updates die automatisch binnen komen)

Ik heb zojuist nog even een testje gedaan in de WMP en het maakt idd. geen tierelier uit WAT voor mediafile ik afspeel, .avi, .vob of whatever, na het kiezen van de prt scr wordt het beeld netjes in een andere applicatie geplakt. :confused: :)

Zelfs een mp3 die ik afspeel en waarbij de WMP dan die grappige natuurfilm van bewegende ijsschotsen in een bosrijk gebied vertoont, kan ik tijdens het spelen van een mp3 "vangen" met de prt src...............
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook nog wat getest, alles blijft zwart beeld geven in de printscreen !
 
Na wat Googlen heb ik iets gevonden!:


Yesterday I tried to use the extremely useful screen capture by ‘Print Screen Key’ to try to capture a wmv running file on my Windows media player classic V10. But whenever I tried to use the print screen, a blank image was captured from the windows media player. So grabing a screenshot from Window Media Player is not so easy as it seems.

Then I thought maybe the running video was posing a problem with capturing a frame. So I paused the movie and tried the print screen technique. But still got a blank screen.

Then I tried to capture paused and running movies in full screen (Full screen shortcut - using Alt+Enter). But again no luck.

So I decided to tweak some advanced options of Window media player. After lot of different combinations of tweaks, still had no luck.

Looking to buy a professional multimedia software to do the job? There are several shareware and paid professional image capture software available which can do the job. But why should I pay when I should try to get a freeware or get a tweak to fix it myself. I tried to see how professional paid software’s for this worked, but I was disappointed the moment I captured the screenshot. It had a big logo on every image it captured. Of course it was shareware and you needed to pay to remove the text messages.

So here is the free and simple way to capture Images from Windows Media Player

Open Window Media Player
Then go to Tools | Options
In Options, select the Performance Tab
Way below you click on the Advanced Button
Uncheck “Use Overlays’
Click Ok
And you are ready.
Now run your movie in any size or screen resolution. Use the standard ‘Print Screen Key’ Method as described and you have captured a snapshot from your favourite movie on windows media player without using any special multimedia software. Enjoy!



Bron: klik

ps. maar geloof me, ik kan mij absoluut niet voorstellen / herinneren dat ik daar ooit in de menu's van de WMP ben geweest................
 
Laatst bewerkt:
enne................ maybe slecht nieuws voor diegenen die het hierboven beschrevene gaan uitproberen.............. bij mij staat het dus NIET uncheckt en het werkt toch.............!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan