2 PC's: Van ene PC bestanden kopiëren naar andere PC. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lybaert

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
18
Ik heb een vraag, ik heb 2 pc's:
- Deze pc, Windows XP Home Edition
- Nieuwe pc, Windows XP Media Center Edition

Mijn internet is via een kabel modem van Zeelandnet, ik heb dus internet via een kabel modem.

Maar ik heb ook een router, een Sweex R0001.
Er gaat dus een kabel van mijn kabel modem naar mijn router, en via mijn router gaat er weer een kabel naar deze pc en via een andere kabel op de router aangesloten gaat die naar mijn nieuwe pc, je snapt me wel.

Een hele hoop bestanden die op deze pc staan zou ik graag op mijn nieuwe pc willen zetten, en mij is verteld dat dat gewoon via de internet kabel kan, dat wil ik dus doen.

Ik heb alvast op beide pc's internet, via een router dus.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat ik bestanden die op deze pc staan naar mijn andere pc kan kopiëren, via mijn internet kabel dus ??
Ik heb er allemaal niet zoveel verstand van :(

Als ik op mijn oude pc naar een map ga en met de rechtermuisknop op 'Delen en beveiliging' klik dan komt er te staan:
- Delen en beveiliging: lokaal (ik kan aanvinken 'Van deze map een persoonlijke map maken')
- Delen en beveiliging: het netwerk (hier kan ik niets aanvinken, er staat 'Uit beveiligingsoverwegingen is externe toegang tot deze computer uitgeschakeld ... bla bla bla enz.)

Wie kan mij helpen ? Graag uitgebreide uitleg in stappen, ben een noob op dit gebied.

Beide pc's hebben alvast dezelfde Werkgroep, namelijk: MSHOME
 
Haha, allebei bedankt !! :D

Het is inmiddels gelukt :thumb:
Al zijn het wel veel en grote bestanden die ik wil kopiëren naar mijn nieuwe pc, dus het zal wel aardig wat tijd kosten denk ik :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan