Network error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus Retera

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2002
Berichten
5
Na het installeren van een nieuwe wl router de ASUS WL-700gE krijg ik de navolgde melding om mijn scherm.

Network error.
Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
Winsock description: winsock 2.0
winsock status: running

Heeft iemand enig idee wat het inhoudt en wat eraan te doen is.

Guus
 
de foutmelding ken ik niet.
Kan wel de standaard dingen gaan vragen maar misschien dat jij dat zelf al gedaan hebt.
(checken of router goed is ingesteld, dynamisch ip, beveiliging goed)

heb je het al geprobeerd om eerst via een utp kabel connectie te maken?
 
Kijk eens of hier een mogelijke oplossing tussen staat.
 
De enige plek waar ik dit ooit aantrof was in het DC++ programma, bij het verbinden met een DC++ hub-server.
Het kwam er daar op neer dat de hub-server niet bereikbaar was op de poort waar ik op verbinden wilde

Een duidelijke aanduiding naar het forum met welke computer/server je wilde verbinden, vanuit welk programma en op welke poort zou mensen hier op het forum meer greep kunnen geven wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.
 
werking.

Ik heb de router geinstalleerd conform de handleiding van Asus.
Ik heb gewoon verbinding met het internet zowel LAN als draadloos op mij laptop.
Ik krijg de melding op mijn hoofd pc welke op de router is aangesloten.
Maar de hatde schijf in de router is op een af andere manier niet te benaderen.


Guus
 
De vraag die ik stelde is niet beantwoord: Met welk programma (Internet Explorer, DC++, etc.) probeer je een server te bereiken dat op het internet aanwezig is? En welke server dat dan is, en evt. ook op welke poort?

En geef dan ook even het merk en de type-aanduiding van je router, want je zult in ieder geval een werkende netwerkverbinding met je router moeten hebben voordat je wat dan ook op Internet zult kunnen doen, omdat je router het doorgeefluik is voor het Internet-verkeer.

Tijs.
 
Router

Het is een ASUS multifintional Wireless Storage Router
WL-700gE.

Guus
 

Bijlagen

  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Ik heb de router geinstalleerd conform de handleiding van Asus.
Ik heb gewoon verbinding met het internet zowel LAN als draadloos op mij laptop.
Ik krijg de melding op mijn hoofd pc welke op de router is aangesloten.
Maar de hatde schijf in de router is op een af andere manier niet te benaderen.


Guus

al een heel ander verhaal.
 
Guus, dan moet je op de router aanpassingen doen dat de aangesloten externe harde schijf gedeeld wordt op het netwerk én ingericht is met partities die gedeeld kunnen worden. Lees ook na of je eerst toegangsgroepen moet aanmaken, en schrijf op welke gebruikersnaam je hebt aangemaakt in zo'n toegangsgroep.

Lees dan ook direct even na hoe je met die externe harde schijf verbinden moet over het netwerk (bijv. met een gebruikersnaam en wachtwoord, op welke poort, met welk programma (Verkenner of Internet Explorer) je er dan moet komen etc.

Tijs.
 
Het klopt allemaal maar het plaatsen van foto's op de harde schijf van de router mislukt ook. Wel maakt hij de map aan maar her uploaden van de foto's lukt niet, wat wel zou moeten volgens de handleiding.

Ik zal komende week eens bellen met ASUS voor de oplossing.

Of zou iets met firewall kunnen zijn? zie bijlage.
 

Bijlagen

  • ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 63
Hierbij nog een screenshot van wat instellingen, zoals ze staandaard staan.

Guus
 

Bijlagen

  • ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    88 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan