Andere geluidskaart kiezen voor mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ar.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Berichten
4
Hallo,

Ik vroeg me af of er een mediaspeler is waarin ik kan aangeven via welke geluidskaart ik wil afspelen.

Wat ik wil is nml.het volgende :

Ik wil mijn mp3`s afspelen via mijn Terratec EWX24/96 kaart over mijn stereo installatie.
Vervolgens moet men tegelijkertijd op de pc bijv. een spelletje kunnen doen maar die geluidjes wil ik niet over mijn stereoboxen horen maar via onboard kaart of een SBlive kaart naar de PC boxjes.

Ik dacht eerst aan een audio-keuzeschakelaar met met 4-standen waarop ik die terratec aansluit met cinch en vervolgens er uit ga naar mijn versterker en naar de pc boxjes.
Alleen dan moet ik dus een keuze maken en kan het niet gelijktijdig.

Is er een mediaspeler waarin ik die keuze heb of weet iemand een ander foefje ?

Groet Ar.
 
Je kunt in b.v. Winamp dat al aangeven. Dit doe je door vlak onder de knop Shuffle met je rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor Options/Preferences en dan onder Plug-ins op de regel Output klikken en dan op Configure klikken en vervolgens op tab Device. Daar kun je de geluidskaart selecteren.
 
Je kunt in b.v. Winamp dat al aangeven. Dit doe je door vlak onder de knop Shuffle met je rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor Options/Preferences en dan onder Plug-ins op de regel Output klikken en dan op Configure klikken en vervolgens op tab Device. Daar kun je de geluidskaart selecteren.

Aha, echt over het hoofd gezien bij Winamp opties.
Dit zou het helemaal zijn....Ga het vanavond meteen proberen.:thumb: :thumb:

Maar zal ik dan toch niet evengoed het geluid van de pc spelletjes horen tijdens het afspelen van winamp?, omdat het moederbord hoe dan ook het signaal naar beide kaarten stuurt ? :confused:

Alvast bedankt
Ar
 
je bekijkt eerst over welke geluidskaart het spel gaat en dan kies je voor winamp de andere kaart. met een beetje mazzel komt het dan net goed uit.
 
je bekijkt eerst over welke geluidskaart het spel gaat en dan kies je voor winamp de andere kaart. met een beetje mazzel komt het dan net goed uit.


Werkt precies zoals ik had gehoopt. :D :D :D

Terwijl ik winamp afspeel via mijn versterker hoor ik geen bijgeluiden van iemand die aan het gamen is, ook internetgeluiden of toetsklikjes hoor ik niet. :)

Bedankt voor de Winamp/Opties tip. :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan