MPEG videobestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik heb diverse gedownloade (oudere)MPEG video's die een tijdje geleden bij het afspelen op de computer (WMP) geen problemen gaven.
Ineens ondervind ik het volgende:
de film (bvb 390 Mb) speelt normaal, maar aan de snelheid van de voortgangbalkje zie ik dat er wel een probleem opkomst is.
Wanneer het balkje het einde bereikt is maar 1/10 (schatting) van de film afgespeeld. Als ik op "ergens" op het balkje klik, gebeurt het dat de film en het balkje terug beginnen te lopen...tot...het probleem zich opnieuw voortdoet...

Dit probleem stelt zich niet als ik dezelfde film (DVD dan) op een tweede computer (eveneens WMP) afspeel).
 
misschien WMP upgraden naar WMP11 of evt opnieuw installeren van WMP
 
Op beide pc's zit WMP vs 11.
Meer recentere downloads (mpeg, wmv, e.a.) geven geen enkel probleem...
 
bestand onlangs beschadigd geraakt misschien?
 
Neen niets gewijzigd of bijgevoegd na de installatie op beide pc's van de laatste update naar WMP vs 11.

Wat ik raar vind: een groot gedeelte van de meer recente downloads (mpeg, wmv e.a.) geven geen enkel probleem en draaien normaal.
Eveneens opgemerkt:
1. het beeld loopt vast en het geluid blijf doorgaan...
2. het is telkens zo, dat een video van bvb 12 minuten, in het voortgangsbalkje na 52 seconden stopt, enkel het geluid draait verder.
 
als je het hebt gedownload is opnieuw downloaden welicht een betere optie.
waarschijnlijk is het bestand beschadigd geraakt ofzo waardoor het beeld niet meer goed wordt afgespeeld.
 
Jouw uitleg zou correct kunnen zijn, maar het gaat hier niet om één enkel bestand maar minstens een tiental...
En, indien beschadigd zouden ze ook op mijn tweede pc problemen moeten geven...en hier speelt alles normaal.
 
doet ie het wel met een andere player?
probeer eens: GOM Player
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan