Atrac of Mp3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Wie kan mij het verschil vertellen tussen Atrac en MP3. Wil zoveel mogelijk liedjes zetten op een 512 mb mp3 speler.
 
Atrac is van Sony en is een speciale manier van Sony.
Atrac-bestanden kan je volgens mij ook niet willekeurig overal afspelen.
Het is een andere manier van compressie.
 
Laatst bewerkt:
Atrac wordt volgens mij alleen gebruikt op minidisk-players.
 
Maar dat vind je al terug in Michael4446's zijn link zie ik juist :rolleyes:
 
Atrac is door Sony ontwikkeld en wordt (ook) gebruikt in Connect SonicStage, het antwoord van Sony op iTunes van Apple. Mp3 is een door het Duitse labarotorium Frauenhofer ontwikkelde compressiemethode die het meest algemene navolging heeft gekregen.
 
Ja, en als Atrac het was geworden hadden we nooit de MP3-speler gehad maar de Atrac-speler:) :p
 
Een beetje hebben we de Atrac-speler ook: de Sony NET MD Walkman, MD staat voor mini-disk. Atrac is ook de bestandsindeling waarmee je via Connect SonicStage online muziek kunt kopen, de extensie wordt dan .oma. Apple kwam met iPod en iTunes in Aac-bestandsindeling. Alletwee de systemen hebben gemeen: je kon ze aanvankelijk niet op een ander apparaat afspelen, de auteursrechten moesten beschermd worden. SonicStage en iTunes laten wel toe dat je een audi-CD brandt en die kun je dan weer rippen naar mp3...Tegenwoordig zijn er gelukkig veel slimme converters te vinden...
 
Hmm maar Atrac kun je ook afspelen op een MP3 speler. Vreemd maar waar. Op een MP3 speler kun je dus nummers omzetten naar Atrac en dat is geen mini disc.
 
Mm...ik zei ook 'aanvankelijk" en er zijn inmiddels slimme converters. Maar....mijn meest recente SonicStage geeft echt geen ander bestandsformaat aan voor transfer naar mijn NET MD Walkman dan LP2 Stereo of LP4 Stereo en voor import vanaf de MD ATRAC (256 kbps) of PCM (44100 kbps).
Maar jij hebt kennelijk een manier gevonden om SonicStage te laten "praten" met je MP3-speler?
 
Nee maar het staat er wel op dat dit kan. Dan neem ik aan dat je met dat program je het ook kunt overzetten in Atrac.
 
Er zijn ook programma's te vinden die die Atrac-bestanden kunnen omzetten.
Maar op de meeste standaard mp3-spelers kunnen er geen Atrac-bestanden zomaar worden afgespeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan