draadloos internet instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thelaw

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2006
Berichten
41
hy wil draadloos internet hebben bij mij thuis

Ik wil met mijn laptop en een psp draadloos werken / internet / gamen.
Ik heb een belkin wireless access point ieee 802.11b / 11 mbps, en de modem is een thomson speedtouch 510

ik verondstel dat ik wat instellingen moet aanpassen in mijn modem. Ik heb gezocht maar vindt niet direct iets


greetz ,

The Law
 
Je veronderstelling is fout.
Je moet je accesspoint instellen.
Maar een advies : 11b is een beetje antiek.
11g is nu meer actueel,maar ook dat is men aan het vervangen door weer een andere standaard.
Je oude accesspoint heeft waarschijnlijk geen wpa beveiliging
 
wat is een wpa beveiliging?

en daardoor zou ik nu geen draadloos internet kunne hebben
 
Laatst bewerkt:
WiFi Protected Access
Jij hebt waarschijnlijk wep beveiliging.
Zeer makkelijk te kraken.
Maar je kunt wel internetten met het ding wat je hebt.
Ik geef alleen advies,meer niet.
Wat je ermee doet moet je zelf weten
 
ja ik vind het niet zo erg dat er mensen kunnen gebruik maken al mijn buren hebben zelf internet en anders zou iemand speciaal bij mij moeten staan om mijn verbinding te ontvangen woon in de bossen en daar is nogal veel plaats tussen de buren en de straat dus ik vind het niet een groot probleem toch bedankt om het op te merken

maar ik had nu toch graag geweten hoe ik dat nu moet klaar spelen je zei dat ik die access point moest instellen hoe moet ik dat doen ?

greetz,,

The Law
 
heb de software gevonden vind niet precies hoe ik nu er moet voor zorgen dat mijn computer het herkent
 
Volgens mij kun je het accesspoint ook bereiken door het ip adres 192.168.0.254
 
kheb dat ipadres ingevoerd onder command -> connect AP

maar dan vraagt hij om een wachtwoord ?
heb al gereset maar toch blijft hij vragen om een wachtwoord
 
heb gereset zoals in the manual :d schakel stroom uit druk op de reset knop koppel stroom terug aan wacht 5 seconden

dan doe ik terug connect AP dan ip adres : 192.136.0.254
wachtwoord : MiniAP

:confused: raar

heb iets ontdekt het is niet 192.136.0.254 maar 192.168.0.254 heb het ingevoerd maar toch lukt het nog niet
 
Laatst bewerkt:
Nou,ik denk dat het beter lukt als je de stroom er op laat als je de reset knop indrukt en deze dan 5 seconden vasthoud en dan pas de stroom eraf en er weer op
 
draadloos netwerk instellen

Als paswoord moet je eens admin gebruiken.

Succes
 
heb het zo gedaan reset 5 sec stroom uit dan trg aan trg dat prog opstarten is het geen ander ip adres in de handleiding staat wel MiniAP als wachtwoord maar ze tonen niet welk ip adres er moet ingevoerd worden


greetzz

heb ook wachtwoord admin geprobeert nog steeds het zelfde tog bedankt :d


moet ik niets eerst kunnen de AP vinden door te scannen maar hij vind hem niet is dat mss een reden?
 
Laatst bewerkt:
Kun je dat even herhalen in abn
Ikke nie spreek msn taal
Na beter gelezen te hebben moet je inderdaad de stroom eraf halen, dan de reset knop indrukken en deze ingedrukt houden terwijl je de stroom er weer op doet.
Misschien dat je dan van een andere planeet komt met 3 of 4 handen,ik weet het niet
 
draadloos netwerk instellen

Hallo,

gebruik eens ip 192.168.0.1

misschien lukt dat

groeten
 
hoe kan dat nu eigenlijk toch niet normaal :d

kga blijven proberen en zoeken :d

(neen ik kom niet van een andere planeet)

_____________________________
In de handleiding moet je eerst scannen en dan wordt de ap herkent en dan kun je pas inloggen maar mijn pc herkent hem al niet daar ligt het probleem
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan