Geen geluid in fraps

Status
Niet open voor verdere reacties.

borus1

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
75
Kent iemand het programma 'fraps'?
Als ik een filmpje opneem, wordt er geen geluid opgenomen.
Bij de settings staat 'SigmaTel Audio' als 'Sound Device' en ik kan dit niet veranderen. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt.
 
Ik neem aan dat die SigmaTel ook je geluidskaart is, en dat deze correct werkt?
Speel eens met het opname volume van je geluidskaart, dat wil met Fraps nog wel eens werken.
Het komt ongeveer op deze handleiding neer.
 
SndVol32.exe

"Kan SndVol32.exe niet uitvoeren. Ga naar het onderdeel Software van het Configuratiescherm als u dit bestand wilt installeren."
Dit komt er als ik op de "volume..."-knop duw.
 
Je hebt wel geluid?
Is je geluidskaart correct geïnstalleerd onder apparaatbeheer?
 
Ik heb geluid en bij apparaatbeheer zegt hij: "Dit apparaat werkt correct."
Bedankt overigens voor het zeer snelle antwoord :D
 
Ik denk dat we een misverstand hebben... :confused:
Het probleem is nog niet opgelost he,
Ik heb geluid als ik iets beluister ed. maar nog steeds niet als ik iets opneem met fraps.
 
Je moet wel het juist opnameapparaat selecteren voor fraps. Daarvoor moet ook in je windows het juiste opname apparaat geselecteerd hebben. Je moet windows dus vertellen waarvandaan opgenomen moet worden.

menu start -> uitvoeren -> type mmsys.cpl -> tabblad audio -> klik op volume bij "opnemen van geluid"

Hier moet je selecteren WAT er opgenomen moet worden. Voor FRAPS stel je dit in op "wave", of op "wat men hoort"

Als je daarna FRAPS opstart, dan zal je zien dat daar de instellingen verandert zijn.

Zie screenshot ;)
 

Bijlagen

  • geluidsinstellingfraps.JPG
    geluidsinstellingfraps.JPG
    99,6 KB · Weergaven: 94
Hartelijk bedankt voor de moeite (screenshot), maar zoals eerder vermeld komt er als ik op de "volume..."-knop duw het volgende:
"Kan SndVol32.exe niet uitvoeren. Ga naar het onderdeel Software van het Configuratiescherm als u dit bestand wilt installeren."
 
Stop je windows CD in je drive.

menu start -> uitvoeren -> type cmd

je komt nu in een dos venster.

ga naar je CD-drive door het volgende commando: driveletter: bijvoorbeeld: D:

type daar nu: expand -r \i386\sndvol32.ex_ %systemroot%\system32

probeer het opnieuw.
 
Ik heb SndVol32.exe opnieuw kunnen installeren via Software - Configuratiescherm etc.
Maar ik heb niet alle mogelijkheden die jij hebt. Dit is een screenshot van mijn mogelijkheden:
 

Bijlagen

  • Opname Geluid.png
    Opname Geluid.png
    67,3 KB · Weergaven: 81
:thumb:

Ga daar naar opties -> eigenschappen

Kijk of de radiobutton op opnemen staat, dan kan je in het lijstje daaronder aanvinken wat je graag in je volumeregelingen getoond zou willen hebben.
 
Had ik reeds geprobeerd zonder resultaat...
 

Bijlagen

  • Eigenschappen.png
    Eigenschappen.png
    11 KB · Weergaven: 81
Welk moederbord zit er in je computer. Ik neem aan dat de sigmatel een onboard chip is in jouw geval.

Er zijn bepaalde chips, die gewoon die mogelijkheid die jij wilt gebruiken niet bieden.
 
En dan valt er niets aan te doen? :(
pci geluidskaart kopen :D, maar loop niet op de zaken vooruit, zolang je niet exact weet welke chipset, is uitspraak een gok.

Met het merk/type van het moederbord, weet je het zeker.
 
Niet aan DxDiag gedacht :eek:
Ik vermoed dat het gaat om "standaardapparaat"
 

Bijlagen

  • Dxdiag.png
    Dxdiag.png
    2,7 KB · Weergaven: 50
Ja ik heb ook ongeveer het zelfde probleem..
Als ik een filmpje opneem dan neem het geluid op via een speaker maar ik wil gewoon dat hij direct uit mijn boxen dat geluid wil ik dat in mijn movie komt... Ik denk dat het komt doordat er bij sound input ''Default'' staat alleen ik heb geen idee hoe ik het kan veranderen want ik heb al dubbel klik gedaan enz... Hier is een screen:

frapssoundprobleemjc8.png
 
Niet aan DxDiag gedacht :eek:
Ik vermoed dat het gaat om "standaardapparaat"

wat nu? ik heb alles het zelfde probleem gehad en gedaan wat er werd gezegd...
wat moet ik doen want ik heb nog altijd niet "wat men hoort" bij de opname regeling staan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan