audacity 1.2.6

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericg

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
38
Ik heb aangeschaft een lenco USB-platenspeler met audacity-software. Deze geinstalleerd. Wanneer ik een lp opneem, zou ik tegelijk mee moeten kunnen luisteren, maar er komt geen geluid door. Zo kan ik evt ruis niet onderdrukken. Playtrough staat aangevinkt. Bij bewerken/voorkeuren staat Microsoft-geluidstoewijzing-input en output. Overigens zou stereo mix aangevinkt moeten worden, maar dit vakje kan niet geopend worden. Wie kan mij helpen. Een computerleek.
 
lenco-leek

wij hebben hetzelfde probleem, zou fijn zijn als er iemand een reactie zou geven. Mijn inziens zou de platenspeler wel op een versterker of i.d. aangesloten moeten worden. Geluid komt niet via de pc :shocked:
 
Open Hoofdvolume, via het luidsprekericoontje rechts in de Taakbalk, of via Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Entertainment.
Klik linksboven op Opties, dan Eigenschappen.

Je ziet ongeveer dit:

(Klik voor vergroting.)


Selecteer in het langwerpige venster naast "Mixerapparaat", de IN-gang van je geluidskaart.
Je krijgt dan dit scherm. (Vink alle hokjes aan.)



Klik in het onderste scherm op OK en je ziet vervolgens dit.



Hier is al een vinkje gezet voor "Selecteer" in het Stereo-mix paneeltje, hoe hoog het Volumeschuifje gezet moet worden: uitproberen.

Ik weet niet in welke uitvoering je Audacity erbij hebt gekregen, maar in de "normale" moet je via "Bewerken" naar "Voorkeuren" gaan.
Kies de tab Audi I/O. Je ziet dan dit.



Ook hier moet je in de langwerpige vensters de IN-gang en UIT-gang van je geluidskaart selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij ook zo een L-3866 aangeschaft en had hetzelfde probleem ... aan de praat gekregen als volgt :
bij de software configuratie staat in de handleiding dat je Stereo Mix moet intikken bij Microphone ... ik krijg dus dat selectievakje niet en is ook niet van toepassing ( staat ergens in een antwoord van een vraag aan Lenco door een ander iemand).
Bij de selectie van het audio apparaat staat in het boekje NIET dat je bij afspelen Uw geluidskaart moet selekteren. Nadat ik dat gedaan had was mijn probleem opgelost : de LP is via de aangesloten boxen te horen tijdens het opnemen.
Hopelijk helpt dit jullie vooruit. Anders zie ik het wel ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan