videorecorder op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
160
Ik zou graag een videorecorder aansluiten op mijn pc, om wat oude video's te kunnen bekijken en eventueel ook op te nemen. Welke software en welke kabel heb ik hiervoor nodig. Mijn videokaart een ingangen voor AV en s-video. Ik heb reeds een kabeltje met een AV-plug en 3 digitale uitgangen (2 audio en 1 video). Ik weet niet of ik dat ook in de andere richting kan gebruiken.
 
Ik denk dat die ingangen op je videokaart eerder uitgangen zijn (van pc naar tv bijvoorbeeld). Dat moet je eens checken, anders heb je een capture-kaart nodig.
 
nee, het zijn wel degelijk ingangen, want ik heb ook een AV-out en een s-video-out.
 
Standaard zit bij XP het programma "Moviemaker" en dat heeft een capture mogelijkheid, anders VirtualDub [gratis] of "sjiekere" programma's met veel mogelijkheden zoals Pinnacle Studio 10......
 
ik zou graag een goede kwaliteit heben, heb ik met moviemaker niet te veel kwaliteitsverlies of is dat hetzelfde?
 
Als die videokaart deze ingangen heeft, dus ook een capture kaart is, heb je er ook software bij gekregen om er gebruik van te maken.
 
het is een pc van ergens anders die ik heb gekregen, maar niet de software dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan