PS CS2 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adri C.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
3
Hoi allen,

Een paar dagen geleden kwam ik op deze site, foto's tegen.
In die foto's zit een kruis, nu is mijn vraag hoe je dat voor elkaar krijgt? Het is toch niet zo dat je 2 grijze lijntjes trekt en hoppattéé? Heb ook foto's gezien met de naam van de fotograaf, presies eender als bij deze diagonale lijnen. Zou graag willen weten hoe dat gaat

Alv. bedankt,
Adri

ps. mss krijg je het bericht 'deze sessie is verlopen', klik dan gewoon even verder naar foto's op de betreffende site.
 
Ziet er toch uit als een hele simpele bewerking hoor. Dat soort dingen is perfect als fotobeveiliging, je krijgt het niet meer uit een JPG. Natuurlijk kan je het gemakkelijk uit de originele PSD weer verwijderen. Of het origineel ongewijzigd bewaren.
 
Ziet er toch uit als een hele simpele bewerking hoor. Dat soort dingen is perfect als fotobeveiliging, je krijgt het niet meer uit een JPG. Natuurlijk kan je het gemakkelijk uit de originele PSD weer verwijderen. Of het origineel ongewijzigd bewaren.

Oeps, mss de vraag wat verkeerd gesteld.
Ik wil dat kruis er niet uit hebben, maar zelf een maken voor mijn eigen foto's ;)
 
Oeps, mss de vraag wat verkeerd gesteld.
Ik wil dat kruis er niet uit hebben, maar zelf een maken voor mijn eigen foto's

Ook dat is een vrij simpele bewerking. Werk voor jezelf altijd met een kopie van je origineel.

Open je JPG in photoshop. Maak een nieuwe layer, met een doorzichtige achtergrond. Selecteer in je achtergrond (originele foto) de vorm van een kruis, trek die naar de 2e laag toe, speel daarmee tot je het gewenst resultaat hebt.

Flatten de image en sla de JPG op.

Zo kan je alles watermerken in principe. Een goede manier is ook wel om je naam bijvoorbeeld in een photoshoplaag te hebben klaarstaan, dan hoef je hem er alleen in serie overheen te plakken. Diagonaal, verticaal, horizontaal, zo je wilt. Of je trekt een selectie van je naam uit een foto en doet er iets mee. Scan een leuk logo in en maak daar je watermerk van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan