Mijn dvd brander doet raar na branden DVD9

Status
Niet open voor verdere reacties.

BESTWELL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
84
Ik heb het volgende probleem met mijn DVD-speler :
Ik heb sinds een maand ofzo een nieuwe liteon brander, en alles werkte, ik heb er al menige DVD's mee gebrand. Deze dvd speler zou ook dual layer DVD's (DVD-9 ) kunnen branden.

Omdat ik het altiijd gekloot vind om DVD's te verkleinen (duurt lang, of kwaliteit wordt minder) heb ik maar een spindeltje dvd-9's gekocht.
Nu heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd een .ISO-bestand op een DVD-9 te branden met het programma DVD-decrypter. Dit mislukte, in plaats van het trompetje wat je hoort als de DVD-klaar is gaf ie een foutmelding. DVDtje naar de prullenbak dus.
Vervolgens heb ik met Nero geprobeerd te branden (burn image). en ik heb het vinkje aangeklikt "shutdown computer when ready" (jaja het was al laat).
Toen ik vandaag de DVD wilde proberen op mijn standalone DVD-speler gaf ie de melding "incorrect disc format". Overigens geen stofje te bekennen op de CD.

Nu lukt het ook niet meer om normale DVD's (DVD5) te branden, Nero geeft de melding : "wacht tot het station gereed is", en dan zie je een balkje die oploopt, maar daarna gebeurt er niets. Heb zojuist al de nieuwste firmware gedownload van de Liteon site, maar helaas geen resultaat. Ik kan helemaal niet meer branden !

Wie weet wat er aan de hand is ?????

UPDATE : de dvd brander op mijn F-schijf "leest" ook niet meer, als ik er een al gebrande dvd in doe, en ik wil er met de windows verkenner op kijken , dan zegt ie zoiets van "plaats een schijf in station F".

Als ik in apparaatbeheer kijk bij CD/DVD-stations staat er dat beide spelers correct werken (mijn cd-speler en dvd brander).

Ik had nog een cdtje van Norton systemworks liggen, het progammaatje Norton windoctor geprobeerd, hij had iets van 50 fouten gevonden en gerepareerd, maar het DVD-station werkt nog steeds niet.

De dvd-brander KAN natuurlijk kapot zijn, maar het is wel heel toevallig dat ie precies gebeurt bij het branden van mijn eerste dvd-9 ??? (En hij is nog vrij nieuw, en nooit problemen gehad)

Wie weet raad
 
Laatst bewerkt:
hmmm. voordat ik hem naar de winkel terugbreng, heeft niemand een idee ?
Ik heb hem gekocht op de zwarte markt in Beverwijk en dat is niet echt in de buurt.

Ik heb mijn oude brander nu evenetjes weer ingebouwd en die doet het wel (zij het dat ie nog maar 2,4x speed brand, dat was de reden waarom ik een nieuwe gekocht had)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan