DV->PC: cam wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSplinter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
1
Mag ik eerst even benadrukken dat ik al enorm veel topics die het zelfde probleem behandelen, ben afgegaan maar zonder een echte oplossing te vinden voor mijn probleem.
Ik zal dus proberen mijn probleem zo volledige mogelijk te omschrijven:

Ik heb een Panasonic NV-GS300 gekocht met een firewire kabeltje bij.
Als hij in "Tape Playback mode staat", camera aan en firewire kabel aangesloten aan de pc, wordt de camera niet herkend in winXP :?
In Pinnacle of SweetMovieLife krijg ik ook melding dat de camera niet geconnecteerd is!
Ik heb reeds 2 hotfixes geinstalleerd:
- KB904412-v2
- KB885222-v2
Ik zie de camera niet staan in Apparaatbeheer.
Bij mijn firewire drivers zie ik volgende drivers (via Apparaatbeheer):
1394bus.sys, arp1394.sys, enum1394.sys, nic1394.sys, ohci1394.sys.
Onder Netwerkadapters staat ook "1394-netwerkkaart" met locatie: "op VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller"
Tevens staat daar bij Overige apparaten (driver niet gevonden):
- 802.11g WLAN
- Multimediacontroller
Bij Netwerkverbindingen staat een 1394-verbinding die wel verbonden is maar geen pakketten verstuurt/ontvangt. Als ik daar op herstellen klik, dan zegt hij dat TCP/IP niet ingeschakeld is.
Ik heb ook al TcpView geïnstalleerd maar ik zie daar niks van Firewire noch van poort 1394 die door een ander progje zou kunnen gebruikt worden.
Met de Firewire-aansluiting op de pc zou niks mogen schelen, omdat ik die nog nooit heb gebruikt op mijn 2j oude desktop.
de aansluiting aan de camera: http://www.zpluscable.com/images/products/firewire-4pin-end.jpg
de aansluiting aan de pc: http://www.zpluscable.com/images/products/firewire-6pin-end.jpg

Ik heb firewall en antivirus uitgeschakeld/afgesloten via de taskbar.
Volgens sommige bronnen moet je een firewire kabel aansluiten als én pc én camera uitstaan, waarna je ze pas mag opstarten. Ook dit lukt niet.

Graag hulp !

Heeft iemand weet van een Panasonic DV driver, en waar ik die kan vinden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan