DVD branden met Vista geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArneVerkerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb onlang een nieuwe Acer PC aangeschaft, voornamelijk om te gebruiken voor videobewerking. De PC draait op Windows Vista en heeft ruim voldoende capaciteit om goed mee te kunnen werken. Helaas geeft het branden van bewerkte films op DVD soms problemen. Het branden wordt soms vroegtijdig onderbroken. Dit gaat gepaard met het uitvallen van het beeldscherm. Vervolgens geeft hij de melding dat de DVD niet kan worden voltooid en in de taakbalk de melding dat het beeldschermstuurprogramma automatisch is hersteld. Is dit een probleem van Vista of van Windows DVD Maker, of hangt dit samen met het stuurprogramma voor het beeldscherm (die volgens Windows wel correct werken). Aan de computer zou het niet kunnen liggen, aangezien deze net nieuw is en binnen een week is omgeruild voor eenzelfde exemplaar.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een oplossing.

Alvast bedankt.

Arne Verkerk
 
Hoi,

Heb je de laatste driver van de videokaart geïnstalleerd ?
Ga naar configuratiescherm/apparaatbeheer/beeldschermadapters/jouwvideokaart/stuurprogramma/stuurprogramma bijwerken/via internet.
Bij mijn Nvidia videokaart heb ik het probleem met het beeldschermstuurprogramma zo opgelost.
Met Windows dvd maker heb ik geen ervaring, ik gebruik Nero 7.0.:cool: :cool:
 
DVD branden met Windows DVD maker lukt niet!

Goedenavond,

Ik zit het met het zelfde probleem op een nieuw Acer systeem met Vista software! Heb een video gemaakt in moviemaker en wilde deze branden via dvd maker, helaas wil een dvd branden niet lukken. Iemand hier een oplossing voor of misschien heeft de starter van dit onderwerp inmiddels de oplossing?

Groet,

Petra
 
Windows DVD maken

Hallo,

Ik heb ook onlangs een Acer comp gekocht met windows DVD maker en movie maker. Na het maken van een filmpje in movie maker stuurt hij je automatisch door naar DVD maker voor het branden van een DVD, dat gaat allemaal goed. Totdat hij ongeveer bij 30% is dan gaat ie niet meer verder. Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij geeft ook geen foutmelding. Ik heb de PC zelfs een dag aangelaten in de hoop dat hij door zou gaan met branden, maar helaas. :(
Kan iemand mij aangeven wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Er is in Vista een probleem (althans, in combinatie met ACER laptops en vermoedelijk ook andere hardware) met betrekking tot graphische chipsets.
Ik heb dit kunnen verhelpen door de beta versie van Vista Service Pack 1 te installeren.

Ik heb een ACER laptop, welke heel hard crashte toen ik de Intel graphische drivers ging installeren. Met Vista SP1 lukte dit echter wel.

Let wel, SP1 is in ontwikkeling dus installatie kan risico's met zich meebrengen. Maak een backup.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan