Windows Vista Internet Delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

moh

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
34
Ik ben even de draad kwijt om mijn thuisnetwerk aan de praat te krijgen.

de " Server " Heeft de internet connectie via kabelmodem deze ziet hij prachtig tevens het netwerk. Deze computer draait op Windows Vista.

Er zijn 3 Clients Deze zijn verbonding via een hub naar de Server. Netwerk werkt perfect.
1 Client draait op Windows Vista en 2 op XP.

Probleem het internet werkt niet op de Clients maar wel op de " Server ".

Ondekt: Optie internet delen was niet ingeschakeld op de " Server ". Lijkt me logisch dat het niet werkt :).

Prima we vinken hem aan en voila windows voegt hem samen met de netwerk.

Stonden dus eerst 2 verbindingen weergegeven maar heeft ze samen gevoegd of iets dergelijk.

Probleem internet werkt nu nog steeds niet EN internet werk niet op de " Server " De enigste wat ik doorkrijg is dat er iets mis moet wezen met de DNS.

Ik ben er all een tijdje mee bezig ik haak af ik kom er echt niet meer uit.

Als iemand wat informatie heeft graag of als je meer info nodig hebt over deze probleem geen probleem

alvast bedankt.




Probleem is opgelost!

Dit voelt echt zoooo STOM :).

Tip: Kijk altijd eerst of de verbinding die je selecteerd waarvan je de naam veranderd wel de netwerk verbinding is of de internet verbinding -.- scheelt een hoop.

Kan nog steeds niet bevatten dat ik zo stom ben :)
 
Laatst bewerkt:
Zo stom is het allemaal niet hoor :D

ik had ineens geen verbinding meer met het internet, ga ik kijken bij de instellinge, blijk ik ook ineens een netwerk plus een internetverbinding te hebben.

eerste maal ook verkeerde uitgeschakeld. kon ik terug mijn internet en mijn lan verbinding in gaan schakelen :mad:

en vandaag weeral prijs.. maar ik heb helemaal geen netwerk, of mijn pda Mio p350 moet misschien een netwerk voor zichzelf configureren of zo, dat ik soms na herstarten weer een netwerk verkregen heb. ( ben ik zelf nog niet uit, ik krijg namelijk mijn mio maar niet gedetecteerd op mijn vista )

groetjes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan