Pc restart na openen filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

lembartus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een probleem:

Een paar weken geleden wilde ik een aflevering gaan bekijken van een serie. Deze had ik gedownload maar de aflevering bleek dus geen ondertiteling te bevatten. Ik dus de ondertiteling downloaden van het internet.

Windows Media Player liet de ondertiteling niet zien.
Ik heb toen op internet gezocht naar een oplossing en heb toen SubVob gedownload en geinstalleerd. Ondertiteling liep paar seconden voor (of achter, weet niet meer).

Toen het volgende gedownload:

http://users.pandora.be/vlad/subsync/index_nl.htm

Tis me enigzins gelukt om het te "syncen".

Echter.....

Na een dag ofzo kwam ik erachter dat andere filmpjes het niet meer deden. Elke keer als ik een filmpje opende zag je dat het werd geopend (onderin Media Player) en dan is het na 1 of 2 seconden (zonder enig beeld te hebben gezien): Zwart scherm, pc opnieuw opgestart. Het lijkt net of je dan de stekker eruit trekt.
Hij doet dit niet bij alle filmpjes maar bij 80% van de filmpjes, zeer irritant. Zelfs bij kleine filmpjes in bepaalde site's gaat de pc reboten.

Het is trouwens niet alleen bij Windows Media Player, heb het bij alle spelers (o.a. Divx-player en andere. Daarom dat ik alle codecs verwijderd heb die ik maar kon vinden. (in de lijst met software (packs) en in het apparaatbeheer bij videocodecs (en audiocodecs)).

Als ik zo'n filmpje open met GSpot om te kijken wat voor codec die gebruikt gaat ie ook reboten.

Btw: Als de pc dan weer is opgestart (doet ie dan een minuut langer over na het inloggen) dan komt ie met de melding van "rapport verzenden ja/nee". Ik heb in het bestand gekeken (dump van windows). Maar wordt er 0,0 wijzer uit, geen zinnig woord staat erin :rolleyes:

Niets helpt.......

Heeft iemand een idee? een oplossing?? Het zou mij zeer veel helpen.

(of weet iemand waar ik nog meer codecs kan verwijderen?)
 
Je hebt het kennelijk over films op je harde schijf, maar ook over filmpjes die je opent op sites. Dit laatste is streaming video en wordt anders behandeld dan het afspelen van films vanaf je HD.

De video- en audiocodecs verwijderen in Apparatbeheer, Besturing voor geluid, video en spelletjes is niet slim. Deze codecs heb je minimaal nodig.
Om zoveel mogelijk te herstellen leg je de Setup CD van Windows (XP?) in de lade, daarna ga je via Start naar Uitvoeren en je typt sfc /scannow. De beschermde systeembestanden worden gecontroleerd en zonodig vervangen door de exemplaren op die Setup CD. Herstart na afloop de PC.

Open daarna WMP11, ga via Extra, Opties naar Speler en zet een vinkje voor Codecs automatisch downloaden. Ga vervolgens naar de Xvid-site en download de Xvid-codec. Controleer of bij Besturing voor geluid, video en spelletjes de codecs weer staan. Herstart tot besluit de PC. In principe moeten de filmpjes vanaf je HD weer af te spelen zijn.

Wat de streaming-video betreft, geef op welke Internet Explorer je gebruikt.
 
Van die codecs verwijderen weet ik, was meer een laatste poging om het werkende te krijgen. Ik zal het zo even proberen te fixen (setupcd winxp).

Wat betreft WMP11 (ik heb 10, omdat ik toen gezeur had mbt licenties e.d.), hij doet het ook bij andere spelers (en zelfs bij G-Spot). Ik gebruik IE 6 (en heb SP2). Maar het zijn geen streaming video's. Denk eerder aan filmpjes op zo'n site als www.vkmag.nl of www.flabber.nl

Denk dat het door het programma subsync komt of SubVob (want in die link staat dat er problemen waren, zie me vorige post). Heb het uiteraad verwijderd maar het hielp niks.
Maar zal die optie even aanzetten bij WMP.

Ik denk dat het weinig helpt aangezien ik gisteren xvid opnieuw heb gedowload en geinstallleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan