breedbeeld windows movie maker XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Ik heb vorig jaar windows xp professional gekocht.
Dit jaar heb ik een MiniDV camcorder van CANON gekocht (speciaal voor breedbeeld).

Nu, als ik die aansluit op de PC, zet ik de film over via Windows Movie Maker (SP2).

Tot mijn verbazing zie ik dat ik nergens kan registreren in breedbeeld, niettegenstaande alle opnames wel in breedbeeld zijn.

Resultaat is altijd smalle mensen en voorwerpen, niet mooi. :(

Is hier een oplossing voor, zonder dat ik weer een dure Vista moet kopen ?

---------------

gevonden extra / opties / PAL instellen op 16:9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een breedbeeld (JVC) camera. En heb hetzelfde probleem. Ik heb Movie Maker 6.0 en kan het ook niet voor elkaar krijgen de video op breedbeeld te produceren.
Bij het produceren kun je op een gegeven moment bij "meer instellingen" aanklikken of je 9:16 formaat wilt. Als ik dat doe, produceert hij hem ook als breedbeeld, maar dan zit er aan de zijkant een zwarte strook. Met als resultaat dat het uiteindelijke beeld toch weer smal is.

Kortom: Deze instelling is er dus waarschijnlijk voor om een 4:3 formaat film af te spelen op een breedbeeld TV. En ik moet andersom hebben: een 9:16 formaat film afspelen op een normaal scherm.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
 
Weet iemand ook of je een 3:4 formaat kan oprekken tot 9:16 formaat met een (gratis) programma?
Misschien kan ik dan de video in WMM laten maken als 3:4 formaat (alles is versmald), en vervolgens ergens met een programma weer terugrekken naar 9:16?

# ik heb het antwoord al gevonden. Met pinacle videospin kan het wel. In de gratis versie zitten niet veel functies volgens mij, dus ik ga hem dan met WMM maken, en vervolgens weer importeren in videospin, en daar dan weer zo produceren in 9:16 verhouding.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan