Pc Is Mega Langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehab

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
50
Beste leden

Ik heb een HEEL GROOT probleem. Mijn computer is heel erg traag het duurt me echt eeuwig voordat hij is opgestart. :shocked: Ik heb dit probleem al een tijdje en ik zoek een oplossing.

Please ik heb hulp nodig :(
 
Heeft de topicstarter al eens een schijfdefragmentatie gedaan en een schijfcontrole?

Dat kan al heel wat helpen

/offtopic
Ik gebruik met liefde HitmanPro, en blijf het ook aanbevelen als daar de kans toe is.
Beginnen we een flamewar? ;)
 
De discussie Hitman Pro onder XP is al voldoende gevoerd. Daar zijn hier meer dan genoeg meningen over te vinden.

Tips:

CCleaner installeren, laten opruimen en problemen laten oplossen
SpyBot installeren en laten scannen
AVG of NOD32 antivirus installeren en laten scannen
Schijfruimte vrijmaken door:
[X] systeemherstel uit te schakelen
[X] de inhoud van C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 weggooien. NIET de map, maar de inhoud
schijfcontrole uitvoeren
schijfdefragmentatie uitvoeren. probeer daar een de trial van O&Odefrag voor te gebruiken
Schijfdefragmentatie heeft minimaal 15% vrije ruimte nodig. Vergroot evt met een partitiemanager je C:/ schijf
 
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386

waarom de inhoud van deze map weggooien ?

groetjes,irma.
 
Daar staan reserve kopieen van bestanden. Wanneer een update van XP of een servicepack naar tevredenheid werkt heb je die bestanden niet meer nodig. Dat scheelt schijfruimte. Dat geld ook voor de in blauw aangegeven bestanden in je C:/windows map.
 
oke ...

in die map zit een map genaamd LANG , kan die gehele map weg ?

ik zou zo graag een zelf meer willen kunnen ,
als ik jullie teksten lees dan ben ik al snel de draad kwijt.
is er geen cursus voor beginners ?
met alle termen , wat te doen bij ... etc etc ...

groetjes,irma.
 
In principe mag de hele inhoud van de map i386 weg, dus ook de map "lang(uage)". Hoe groot is de inhoud van die map?

@Raoul
dat kan altijd nog, kennelijk heeft de pc van vraagsteller in zn huidige configuratie ooit wel lekker gedraaid
 
Kijk ook eens welke programma's er opgestart worden met het tooltje "autoruns", freeware, ,juist ff google. toont veel meer dant het "opstarten" in MSConfig. Wat je ook kunt doen is in "taakbeheer" (ctrl-alt-del) eens kijken in de tweede TAB (processen) waarmee je PC bezig is, je kunt die mooi zien aan het % processorgebruik. Is dit een nutteloos programma, zorg dan dan het niet meer opstart. In de derd TAB van taakbeheer kun je trouwens ook het geheugengebruik en CPÜ-gebruik nagaan, dat kan ook een aanwijzing zijn van wat er fout gaat.

Jan
 
wat zijn eigenlijk de specificaties van je systeem ?
misschien is het wel logisch dat ie langzaam is
 
cpu snelheid ?
hoeveel geheugn?
al van die dingen.

maar is dit ook allemaal best snel en heb je geen spyware.

bakcuppen en windows er opnieuw op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan