Brochures e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
199
Hoi allemaal,

Ik werk op mijn pc al met verschillende programma's om foto's te bewerken, zoals adobe photoshop CS, ulead PhotoImpact e.a. Met deze programma's kan je erg veel, echter wil ik nu voor iemand wat leuks in elkaar zetten, een brochure. De programma's die ik nu op mijn PC heb staan zijn daar niet geschikt voor. Een simpele vierkante lijn tekenen om de foto heen lukt al vrijwel niet, zo kan je met photoshop de dikte van de rand al niet instellen.
Ik heb dus een programma nodig waarmee je al dat soort dingetjes kan doen, teksten plaatsen, lijnen/vierkanten etc. tekenen en een achtergrond dan half transparant kunnen maken bijvoorbeeld en foto's kunnen draaien. Zijn hier speciale programma's voor of kunnen jullie mij een bepaald programma aanraden?

Foto's draaien kan natuurlijk ook met Adobe Photoshop en teksten plaatsen lukt ook wel met PhotoImpact. Uiteindelijk kom ik er dus wel door even met verschillende programma's door elkaar te werken. Creatief ben ik namelijk wel, ik weet exact wat ik wil uitvoeren maar dan moet ik wel beschikken over de juiste tools. Het enige wat me bijvoorbeeld niet lukt is het tekenen van randen, lijnen, cirkels, vierkanten etc. Zoals op het plaatje hieronder te zien is, dit is een deel van een brochure van iemand, de gehele achtergrond is een foto, op 1cm van de buitenkand is een zwarte rand getekend met een breedte van 2 pixels, binnen die rand is de achtergrond wazig gemaakt waardoor de tekst en foto's beter naar voren komen. Foto's een beetje draaien met een kleine schaduw, tekst erbij en je hebt een simpele maar zeer mooie brochure.



Iemand tips met wat voor programma ik al een heel eind kan komen? Alvast bedankt!

Justin
 
Het beste DTP programma (want dat heb je dus nodig) is Quark Express. Je bewerkt je foto's met photoshop en maakt brochures, boekjes en weet ik het wat met Quark. Alles is in te stellen, tekst kan naar de volgende pagina doorlopen als het niet past, een prog dat door de professionals gebruikt wordt maar toch begrijpelijk is. Er zijn zat tutorals te vinden. Geen diee of er ergens freeware is, maar via een torrent is het vast ergens vandaan te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan