Onverwacht beschadigde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansije

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
Berichten
51
Beste mensen,
Ik weet niet hoe het kan, maar heb onverwacht veel beschadigde bestanden.
Een flink aantal JPGbestanden en nu merk ik dat er ook een aantal avi bestanden niet meer kunnen worden ingeladen in bijv. PremPro. Ik krijg steeds de melding: "damaged"or "corrupt". Ongeveer een maand geleden heb ik XP er opnieuw opgezet en dat loopt weer als een trein. Ik begrijp er niets van.
Iemand enig idee..??

Grts,
Jan
 
Waar komen die jpg- en avi-bestanden vandaan? Gedownload? Van betrouwbare websites?
In welke beelbewerkers heb je al geprobeerd die jpg'en te bekijken? De avi laten beoordelen door GSpot?
Er valt aan de hand van jouw info niets over te zeggen. :confused:
 
Waar komen die jpg- en avi-bestanden vandaan? Gedownload? Van betrouwbare websites?
In welke beelbewerkers heb je al geprobeerd die jpg'en te bekijken? De avi laten beoordelen door GSpot?
Er valt aan de hand van jouw info niets over te zeggen. :confused:


Het zijn zelfgemaakte foto's, een hele serie waar er bijna de helft van is "uitgevallen". De *avi-bestanden zijn zelf gefilmde fragmenten of videofragmenten uit mijn VHS-archief.
G-spot "zegt" dat de fragmenten niet als avi worden herkend.
Gisteren nog een VHS-fragment ingeladen, bewerkt in PremPro en geconverteerd naar flv. Geen enkel probleem.
Om moedeloos van te worden....
Grts,
Jan
 
Gisteren nog een VHS-fragment ingeladen, bewerkt in PremPro en geconverteerd naar flv.
Als GSpot ze niet als avi erkend, is er toch iets aan de hand. En die flv-files, die kun je naar avi omzetten? Of mis ik nu iets? Gaat het misschien om jpg- en avi-bestanden van voor de (her)installatie van XP? Waar had je die opgeslagen? Voor alle zekerheid kun je nog kijken in Extra (in een willekeurig Windows Verkenner venster), Mapopties, tab Bestandstypen, wat daar als geregistreerde "Play" of "Open" programma's staan bij AVI en JPG. En als andere mogelijkheid: laat de "corrupte" avi-bestanden in PremPro eens converteren van avi naar avi, als Prempro dat wil/kan.
 
Als GSpot ze niet als avi erkend, is er toch iets aan de hand. En die flv-files, die kun je naar avi omzetten? Of mis ik nu iets? Gaat het misschien om jpg- en avi-bestanden van voor de (her)installatie van XP? Waar had je die opgeslagen? Voor alle zekerheid kun je nog kijken in Extra (in een willekeurig Windows Verkenner venster), Mapopties, tab Bestandstypen, wat daar als geregistreerde "Play" of "Open" programma's staan bij AVI en JPG. En als andere mogelijkheid: laat de "corrupte" avi-bestanden in PremPro eens converteren van avi naar avi, als Prempro dat wil/kan.

De nieuwe avi converteer ik naar flv tbv een flashplayer op een website.De bestanden waar ik het over heb staan op een externe harddisk (D). Het probleem begon na herinstallatie van XP. De avi bestanden inladen met PremPro lukt al niet, PP zegt al bij het begin dat het gedamaged of corrupt is. Voor de jpg-bestanden gebruik ik oa ACDsee (sorteren) en Photoshop voor bewerking.
 
Was er een speciale reden om XP opnieuw te installeren? Heb je een "schone" install gedaan, dus met verwijderen/formatteren van het C-volume (aangenomen dat op C de XP-installatie plaatsvindt)? Heb je aansluitend alle drivers, ook van je moederbord e.d. geinstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Was er een speciale reden om XP opnieuw te installeren? Heb je een "schone" install gedaan, dus met verwijderen/formatteren van het C-volume (aangenomen dat op C de XP-installatie plaatsvindt)? Heb je aansluitend alle drivers, ook van je moederbord e.d. geinstalleerd?

Ja, een 'schone' installatie op de C-schijf. Formatteren en verwijderen etc. Alle bestanden staan of op partities of een externe schijf.
En nu komt het....nee, ik heb niet de drivers van het moederbord geinstalleerd. Ik had het idee dat dat niet nodig zou moeten zijn.Oeps:eek:
Kan dat ongestraft alsnog?
 
Ja en meestal heb je ze op een CD bij de PC gekregen. Maarre...moest je niet ook de drivers voor je geluidkaart en je grafische kaart opnieuw installeren? Als alles goed werkt, okay, maar vaak valt Windows XP na zo'n clean install terug op de "standaard VGA adapter" en dat merk je dan wel met scrollen e.d.

Edit: en ook codecs moeten vaak opnieuw geinstalleerd worden, al dan niet met de programma's waar ze bij zijn inbegrepen.
 
Laatst bewerkt:
Ja en meestal heb je ze op een CD bij de PC gekregen. Maarre...moest je niet ook de drivers voor je geluidkaart en je grafische kaart opnieuw installeren? Als alles goed werkt, okay, maar vaak valt Windows XP na zo'n clean install terug op de "standaard VGA adapter" en dat merk je dan wel met scrollen e.d.

Edit: en ook codecs moeten vaak opnieuw geinstalleerd worden, al dan niet met de programma's waar ze bij zijn inbegrepen.


Ik heb voor de grafische-en geluidskaart wel alles opnieuw geinstalleerd.
Is het dan alsnog raadzaam om de drivers van het moederbord te installeren\/
Jan
 
Ja, die verzorgen ook de controllers voor je chipset met alle PnP-functies en andere basisfuncties van je systeem. En dat kan alsnog gebeuren.
 
Ja, die verzorgen ook de controllers voor je chipset met alle PnP-functies en andere basisfuncties van je systeem. En dat kan alsnog gebeuren.

Ik krijg bij het afspelen van de oude avibestanden deze melding:
C00D1199
Wat kan dat betekenen?
 
WMP11 heeft niet de juiste codecs. Download de Xvid-codec en zet in WMP11 via Extra, Options, tab Speler een vinkje voor: Codecs automatisch downloaden. Ga daarna naar de tab Bestandstypen en selecteer alles. Heb je na de herinstallatie ook alle updates opgehaald bij Microsoft Update?

NB: alles over codecs en updates voor Windows Media op Microsoft.
 
Laatst bewerkt:
WMP11 heeft niet de juiste codecs. Download de Xvid-codec en zet in WMP11 via Extra, Options, tab Speler een vinkje voor: Codecs automatisch downloaden. Ga daarna naar de tab Bestandstypen en selecteer alles. Heb je na de herinstallatie ook alle updates opgehaald bij Microsoft Update?

NB: alles over codecs en updates voor Windows Media op Microsoft.


Ik heb nu werkelijk alles geprobeerd, maar het werkt niet...(zie bijlage)
Is het een optie om wmp er af te gooien en opnieuw te installeren? Die code kan gerepareerd worden met "Smart-registry'maar dat is ook weer $29,=
 

Bijlagen

  • hm.jpg
    hm.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 24
Dat kan altijd, maar download eerst het K-Lite Codec Pack. Daarmee hoort 99% van de codec-problemen opgelost te zijn en het pakket is freeware.

Edit: stem in met vervanging codecs op je systeem.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan altijd, maar download eerst het K-Lite Codec Pack. Daarmee hoort 99% van de codec-problemen opgelost te zijn en het pakket is freeware.

Edit: stem in met vervanging codecs op je systeem.


OK, dat heb ik ook gedaan. Het volgende doet zich nu voor: Ingeladen VHSbestanden kan ik openen in PremPro. De bestanden die gefilmd zijn met een digitale camera en ik dus via de capturefunctie van PP heb binnengehaald doen het nog steeds niet. Het zijn allemaal bestanden van voor de formattering.
Toch jammer....
In ieder geval bedankt voor het "meedenken."
 
Lastig...ik heb nog wat rondgekeken, ook deze beschrijving van de capturing vanaf een videocamera naar Windows Movie Maker, daar kunnen we jouw PremPro voor in de plaats denken, toch? Wat me opvalt is de installatie van een analoge capture kaart. Heb je daar ook de stuurprogramma's opnieuw voor geinstalleerd?

Edit: kijk ook in Apparaatbeheer, staan daar gele of rode icoontjes?
 
Laatst bewerkt:
Lastig...ik heb nog wat rondgekeken, ook deze beschrijving van de capturing vanaf een videocamera naar Windows Movie Maker, daar kunnen we jouw PremPro voor in de plaats denken, toch? Wat me opvalt is de installatie van een analoge capture kaart. Heb je daar ook de stuurprogramma's opnieuw voor geinstalleerd?

Edit: kijk ook in Apparaatbeheer, staan daar gele of rode icoontjes?

Nee, ook al gekeken. Ik capture met firewire en haal het binnen met PP.
Ik ga eens porberen om de WMP opnieuw te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan