WinXP installeren op HDD via andere laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
55
hey allen. heb probleem met mijn laptop. steeds tijdens het installeren van WinXP hangt de laptop.

Nu vroeg ik me af, kan ik de HDD eruit halen en in een andere laptop stoppen om hem op die manier te installeren? dan terug in de oorsprongkelijke laptop en hij vinde de nieuwe hardware automatisch en installeert deze. effect op de "donor" laptop is nul toch, aangezien die HDD er alleen even uit wordt gehaald.
 
hoi,
Gaat niet lukken, tenzij die andere laptop precies gelijk is aan die ene.
 
hoi,
Gaat niet lukken, tenzij die andere laptop precies gelijk is aan die ene.

Dat lijkt mij niet helemaal juist.

Vervang je (na de installatie) alle specifieke drivers door generieke (bijv. Standaard VGA ipv. de specifieke videodriver, Standard Dual Channel PCI IDE Controller ipv. de specifieke van de chipset van die andere laptop etc. + uitschakelen van andere (minder belangrijke) apparaten die niet in jouw laptop voorkomen, dan zou het kunnen werken.

Enige waar ik wat bij twijfel is of het processor-soort en -type roet in het eten zou kunnen gooien.

Proberen kan blijkbaar altijd, daar het installeren op je eigen laptop al helemaal niet lukt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eens geprobeerd.
Enige keer dat het lukte was toen ik exact het zelfde moederbord had met dezelfde chipset.
Probeer het anders gewoon.
 
Het kan lukken, voor zover er geen drivers geïnstalleerd worden, ook niet van het moederbord (chipset), behalve als het dezelfde chipset betreft. Installeer zeker GEEN drivers (VGA, geluid, netwerk, ... tot de HD terug in zijn oorspronkelijke PC zit.

Suc6

Jan
 
Ok
En hoe kan hij voorkomen dat die geinstalleerd worden.
Elke keer als ik Xp installeer, dan zijn nagenoeg alle drivers ed. geinstalleerd.
 
Heb je misschien een recovery-cd? Dan zal het niet lukken, je moet een "gewoene" installatie-cd hebben, die installeert geen drivers.

Jan
 
Jan,
Ik heb geen recovery cd,
Ik ben het in deze dus ook niet met je eens, want mijn geluidskaart van creative bv wordt gewoon geinstalleerd zonder dat ik de originele cdrom van het geluid erin hoef te doen.
Ben trouwens wel benieuwd of topicstarter al een en ander geprobeerd heeft.
 
Het grote verschil zal zijn dat je met een recente CD zit, die alle drivers al aan boord heeft, ik installeer met een CD, nog zonder SP1, en die heeft praktisch geen drivers, alleen van "oudere" hardware. Als je mobo-drivers niet geïnstalleerd worden, is dat het bijzonderste, de rest kan je daarna rustig terug verwijderen en opnieuw installeren, mobo-drivers geven problemen.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan