Vista -> XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
Berichten
168
Ik heb een beta versie van Vista gehad en die moet er nu weer af, ik heb 2 HD's, kan ik gewoon XP cd rom erinsteken en enkel 1 HD formatteren en daar XP terug opzetten? Zodanig al mijn andere bestanden op die andere schijf blijven staan?
 
Je kunt VistbootPro downloaden en installeren. http://www.vistabootpro.org/
Daarmee kun je de dualboot verwijderen, en daarna de schijf formatteren.

Of je doet het volgende:

Start de computer op met de XP installatie cd en kies voor optie R, het herstellen van een installatie.
Daarna moet je je aanmelden bij een van de twee Windows installaties, meestal zal dit 1 zijn, de versie op C:\. Daarvoor is wel het admin wachtwoord nodig.
Daarna bent je ingelogd in de herstelconsole. Geef vanaf de prompt dan het commando: fixboot
en daarna nog: fixmbr
Bevestig het uitvoeren van beide met J en druk op enter.
Zodra dit klaar is logt je via het commando exit uit van de herstelconsole

De computer zal opnieuw opstarten en Vista is verdwenen.
Nu kun je de HDD formatteren.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel geen dualboot maar ik kan dus effectief eenvoudig mijn ene HD formatteren en XP daar terug opzetten...als ik het goed begrijp?
 
Hoe start je Vista / XP dan op ??
 
is dualboot niet dat je XP en Vista hebt staan en dat je bij opstarten moet kiezen? of heb ik het mis?
 
heb enkel vista, en die moet eraf en xp moet er terug op dus ik heb geen dualboot :D
 
Ja, dan de XP rom er in, formatteren en installeren.
Let wel op dat de goede schijf pakt! :)
 
Dag allemaal,

Ik heb gegevens geplaats op een CD die komen van m'n XP- laptop.

Die zou ik willen in m'n program-files krijgen op m'n VISTA -PC, maar vind de weg niet:eek:



Ik dacht efkes CD in de gleuf rechter muisknop klikken en kopiëren naar naar harde schijf....maar is enkel naar verwisselbare schijven, documenten
Of moet ik er eerst een map/document van maken en kan je dan pas die in 'programfiles' krijgen.
 
Staat gewoon onder:Computer>Lokaal station>Program files.
 
Staat gewoon onder:Computer>Lokaal station>Program files.

Dat had ik al gevonden.

Maar staat onder : computer - DVD RW station (E)

Maar als ik de CD-R erin plaats met de gegevens die ik op m'n vista-pc wil plaatsen in de progr.files.



Dan krijk ik het volgende te zien :



Map openen en bestanden weergeven.

Schijf kopiëren

Afbeeldingen weergeven

Foto's importeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan