hoe krijg ik de achtergrond van mijn logo Transparant????

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbniels

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
140
Ik heb een logo dat een transparante achtergrond heeft in fireworks deze sla ik op en importeer ik in dreamweaver op in een layer.
het probleem is:

als ik een png exporteer -->> in dreamweaver is het logo transperant, maar na uploaden is de achtergrond grijs (heeft met ie te maken ofzo, ie kan niet overweg met png)

als ik een jpg of gif exporteer is maakt hij de transparantie weer wit en is het niet meer doorschijnend in dreamweaver, ook niet op de site natuurlijk

hoe kan ik dit oplossen? ik wil een logo dat transparant is EN kan gebruiken op mijn site
 
Moet je niet een kleur kiezen bij het opslaan, welke als transparant moet functioneren?

Kan ook met irfanview transparant gemaakt worden.

Zet anders je plaatje hier neer.
:cool:
 
Moet je niet een kleur kiezen bij het opslaan, welke als transparant moet functioneren?

Kan ook met irfanview transparant gemaakt worden.

Zet anders je plaatje hier neer.
:cool:

YES!!
Het is opgelost, als ik als gif opsla kan ik via options de transparantie instellen
deze kan ik op No, Alpha- en Index transparentcy zetten
wat het verschil tussen index en alpha is is me niet duidelijk.
en nog een klein probleempje als ik de kleuren weg haal om de letters verdwijnen ook dezelfde kleuren in het brein
hoe kan ik dit oplossen?

TNX Peter wederom voor je goede hulp
 

Bijlagen

  • BigBrainers LOGO FINAL transp 4.gif
    BigBrainers LOGO FINAL transp 4.gif
    40,5 KB · Weergaven: 94
nog een klein probleempje als ik de kleuren weg haal om de letters verdwijnen ook dezelfde kleuren in het brein
hoe kan ik dit oplossen?

Als je vantevoren weet wat transparant moet worden, dan geef je dit een kleur welke NIET in het plaatje zelf voorkomt.

Dus je zou nu een bepaalde kleur in het plaatje kunen vervangen door een fel groen of paarse kleur bv.

:cool:
 
TNX man het is gelukt ik heb het eerst het logo gecopieerd toen de kleuren die ik om de letters wou verwijderen verwijderd en het gekopieerde logo eroverheen gezet.
toen nog wat afgewerkt met de manier wat jij zij en op 800% nog wat pixels weggegumd.
hij is nu naar mijn zin

heel erg bedankt weer Peter voor je hulp!!
:thumb: :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan