Omzetten van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolpom

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
35
Hallo, hier ben ik weer even met typische niet-weten-vraag.
M.b.v. Windows Movie Maker heb ik een aantal films vanuit de camcoder naar de PC gehaald (via Nero 7 lukte me dit al niet :eek: ) en opgeslagen op de harde schijf. Type geeft aan "audio-/videobestand van Windows Media". Prima. Op DVD gebrand en op de PC perfekt te bekijken (wmv bestand?!) De DVD speler bij de TV herkent de schijf echter niet en dat verbaast me eigenljk ook niet (zo ver ben ik al). Ik denk dus dat er een conversie naar MPEG of AVI moet plaats vinden wil de DVD speler bij de TV hier iets mee kunnen doen.

De vraag is eigenlijk: is dit zo en zo ja hoe kan ik dat doen of doe ik iets structureels fout.
Mijn vorige vragen zijn perfekt beantwoord :thumb: dus ik heb goede hoop dat er ook deze keer iemand is die mij verder kan helpen en dank alle "meedenkers" bij voorbaat.
 
Ik heb ergens gelezen dat er geen domme vragen bestaan maar daar begin ik nu toch een beetje aan te twijfelen. Ik geef helemaal toe dat ik een leek ben op dit gebied maar er moet toch iemand zijn zijn die mij wat kan bij-leren? Aub: zeg me wat ik fout doe.....
 
Ik denk idd dat je dvd speler geen windows media formaat ondersteund en dat je het om moet zetten naar een formaat dat je speler wel ondersteund. Hier zijn verschillende "convert" programmaatjes in omloop. Met google kom je een heel end.

Ik hoop dat je er iets aan hebt... succes in ieder geval
 
Laatst bewerkt:
Er gaat zo te lezen niets fout....... alleen lust de dvd speler blijkbaar geen wmv's.... Bij moviemaker kun je kiezen in welk format je de films wilt opslaan [wmv, avi], en met Nero Vision kun je deze bestanden dan omzetten naar DVD [afspeelbaar op elke dvd speler]

Of met ConvertX, met Cucusoft, met Winavi.... enz. [Maar als je het hele Nero pakket hebt, heb je Vision dus al in huis..... en dat werkt zeer eenvoudig...]
 
Laatst bewerkt:
Laat windows movie maker een image voor op dvd maken. Je krijgt dan die typische "Video_TS map". Deze inhoud plaats je op de DVD.
 
Voor zover bedankt voor de reakties; ga vanavond alles uitproberen en laat zeker even weten of het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan