Vertalen in Realplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hrvat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
1
Dag allemaal!

Ik ben vertaler van tekenfilmscripts en ik doe dat in Realplayer. De reden daarvoor is dat ik met Realplayer het toetsenbord één seconde voor en achteruit kan gaan en da's handig omdat alle tekst gelijk moet lopen met de bekjes van de karakters.
Mijn probleem is nu dat ik de meeste te vertalen films aangeboden krijg in DVD-formaat. Ik heb via Xilisoft DVD-ripper de boel geprobeerd om te zetten maar dat resulteert telkens in een Realplayer-versie waar ik zelfs met de muis niet mee voor of achteruit kan! Weet iemand hoe ik dat oplos (qua instellingen bij het rippen) of weet iemand een ander beeldprogramma waarmee ik makkelijk voor en achteruit kan (via de pijlen op het toetsenbord) en een geripte DVD kan bekijkenen?
 
Dat lijkt me nog een hele toer, om in real-time te vertalen, ook al kun je dan een seconde heen en terug spoelen! Mijn idee om het goed te kunnen doen zou zijn, eerst de DVD naar de harde schijf RIPPEN en de DVD-bestanden om te zetten naar DIVX en het divx-bestand vervolgens in SubSync te laden. Dan kun je desnoods de hele film met de hand bewegen en de ondertitels invullen.
 
Laatst bewerkt:
Hé, Boeing 737, Bedankt voor je antwoord!Je hebt begrepen dat ik vertaal met ondertitels maar dat is niet zo. Ik vertaal filmscripts naar het Nederlands en die worden dan opnieuw ingesproken door stemacteurs. Het enige programma dat ik daarvoor goed kan gebruiken (althans het enige programma dat ik nu ken) is Realplayer. Met Realplayer kan je namelijk met ctrl 'pijltje' voor en achteruit spoelen. En dat per seconde. Dat is geweldig omdat het vertaalwerk nogal nauw luistert.Die feature van per seconde terug en vooruitspoelen kan echter alleen als je het filmpje laadt als MPG4. Anders doet ie het niet. Welnu: het omzetten naar MPG4 zodanig dat ik het geheel probleemloos kan openen in Realplayer EN kan spoelen lukt me niet. Bij de studio waar ik voor werk gebruiken ze daar het programma Handbrake voor. Maar dat is een Mac versie en die versie in Windos bestaat wel maar werkt bij mij ook niet! Ik ben best bereid om te investeren in software!
Zoals besproken heb ik je e-mail in het forum geplaatst, nu lezen meer mensen het. Het omzetten naar mpg4, of naar naar Real Video, zal misschien lukken met Xilisoft.
Maar je kunt de trial eerst bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan