Laptop aan sluiten op Grote boxen/versterker????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomvaneijk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
26
hallo.

zaterdag moet ik op een feest van me zusje draaien.

er zijn grote boxen aanwezig maar hoe moet ik die aansluiten op een laptop om met Itunes de nummers af te spelen. Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?

Gr.
 
omdat ik je andere vraag ook heb gelezen is hier een kleine uitleg.

ga van de laptop - line uit - naar de versterker en daar gebruik je line in even kijken volgens mij op de aux ingang.
 
De in- en uitgangen zijn globaal: groen voor speakers, roze voor microfoon, blauw voor Line-IN en zwart voor Line-OUT. (Maar soms zit dat wel eens anders per systeem.)
Eerste keus: zwart Line-OUT naar versterker, tweede keus: groen naar versterker.
 
help?

Beneden hebben wij van die grote boxen staan die geinstalleerd zijn op de radio enzo, kan ik die grote boxen ook gewoon met een tulip aansluiten op mijn laptop?
 
Nee, dat kan niet. Je zult er een versterker tussen moeten zetten.
 
Zal wel zijn omdat die grote boxen teveel stroom vragen wat je computer niet kan leveren.
Als je boxen op je computer aan sluit hebben deze toch ook een voedingssnoer (versterker)
 
Het uitgangsvermogen van een geluidskaart is net genoeg om een koptelefoon aan te sturen...... daarom moet er een versterker tussen.... of je sluit de laptop aan op de aux of lin-in van de radio en dan gebruik je die als versterker...... computerluidsprekers hebben hun eigen ingebouwde versterker.......
 
Oke, ik heb nu een versterker een radio en boxen, die boxen zijn op d versterker aangesloten. ik heb ook zijn aux draadje, hoe moe tik mijn laptop nu aansluiten op de versterker of radio?
 
Line out van de laptop [daar waar je de koptelefoon op aansluit] 3,5 mm plugje, naar tulp achter op de versterker: line-in of aux
je hebt een snoertje [of verloopstekkertje] nodig met aan één kant een 3,5mm jack en aan de andere kant 2 tulp....
 
Kijk op de achterkant van de versterker. Daar vind je rode en witte gaten waar tulpstekkers in passen... voor stereo heb je 1 rode en 1 witte stekker nodig. Bij één van die gaten staat een kreet als "aux" of "cd" of "line-in" ..... stop daar het rode en witte stekkertje van het snoertje [3,5mm naar tulp] in..... steek de andere zijde van het snoertje, de kant met de 3,5mm stekker in het gat van de laptop waar je de headset of luidsprekertjes of aan sluit [meestal staat er een symbooltje van een koptelefoontje bij].... zet nu het geluid op de laptop op 3/4 of iets meer en speel een mp3'tje af..... die zou je, nadat je de versterker ingeschakeld hebt en aan de voorzijde, met de selectietoets of knop, de juiste ingang hebt gekozen [aux of CD of Line-in], nu door de grote boxen moeten horen......
 
maar bij mijn boxen zijn er ook nog 1zwarte en 1 rode draad die naar de boxen gaan?
 
dat klopt toch gewoon. dus als het goed is zijn er ook nog ingangen voor de tulp van de versterker naar de laptop?
 
Okee, heel simpel
1. Kabeltje van kleine jack (da's zo'n stekker als in een discman of walkman zit) naar tulp (dat prop je in een ingang van de versterker) doe je in de laptop. Maakt niet uit waar je 'm in hangt, als je niets hoort plug je 'm gewoon om. Meestal is het de groene aansluiting of de aansluiting met 't koptelefoontje
2. Zet de versterker op de ingang waar je de stekker in hebt gepropt (tape, aux, CD... kan vanalles zijn. Alles behalve phono! Die mag je niet gebruiken)
3. Hang de boxen aan de versterker (rood op rood, zwart op zwart. Als de draden geen kleuren hebben zul je zien dat één van de draden een randje of een streepje heeft).

Alles in't stopcontact en gaaaan! Er is echt niets aan :D.

amp_digitech_aa0470_back.jpg

Foto ter verduidelijking. Gebruik niet de phono of 'rec' aansluitingen. ook 'out' aansluitingen zijn niet goed. Gebruik voor de zekerheid maar gewoon 'aux' of 'line in'. Die zijn er altijd wel ;-). Heb natuurlijk geen idee wat voor versterker het is.
 
Laatst bewerkt:
dat klopt toch gewoon. dus als het goed is zijn er ook nog ingangen voor de tulp van de versterker naar de laptop?

Er is geen speciale 'laptop' aansluiting. Gewoon de aanslutiing die je wil kiezen (behalve phono of rec/out) en vervolgens aan de voorkant van de versterker op het betreffende knopje drukken. Dit is mijn versterker:
nad.jpg

Ik zou de computer aan "CD" Hangen aan de achterkant. Vervolgens druk ik voorop op "CD" en dan moet het werken :).
Als het niet werkt, kijk dan of er een 'tape monitor' knop op de versterker zit. Zo ja, moet je die even uitzetten. Die overbrugt namelijk alles.
Als je nou wist wat voor versterker het was... Als het straks namelijk een disco-ding blijkt te zijn heb je geeneens ingangen te kiezen en kun je 'm gewoon inpluggen ;-).

Misschien de waardevolste tip: Belofo mensen geen hulp als je niet zeker weet of je het kunt, want dan krijg je dit soort gedoe. Altijd eerst ff gaan kijken ;-). Da's niet om jou af te zeiken, maar het is gewoon zo'n vervelend gedoe!
 
En dan nog iets :D.
Ik ga ervan uit dat de boxen al zijn aangesloten, want die staan al klaar toch?
Boxen hoef je niks meer aan te doen, in principe hoef je maar één kabeltje in te pluggen, dus maak je vooral niet druk :D
 
Hee man bedankt voor je hulp maar het is allang gedaan allemaal en het ging toppie percies zoals je zei zo lukte het ook,!

bedankt alsnog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan