PC aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treamos

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
47
Ik heb net een stekker-kit gekocht waarmee ik mijn pc aan zou kunnen sluiten op mijn tv, alles werkt, alleen de kleuren ontbreken.

Ik heb een MSI-865PE NEO2-P moederbord en een ASUS N7600GS videokaart met de nieuwste drivers en alles.
Het beeld loopt via een gele tulp stekker, naar de ingang hiervoor in de televisie.
Mijn televisie is nog geen half jaar oud, en heeft erg veel erop zitten, dus ik neem aan dat het gewoon moet kunnen.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik heb net al wel op het forum gezocht en ben een vergelijkbare post tegen gekomen,daar werd verwezen naar deze link. Ik heb al deze stappen gevolgd, en ook van de driver uitleg.
 
Ik denk dat de ingang op je TV ( gele tulp ) een S-Video ingang is en dat het signaal wat je nu aangesloten hebt een composiet signaal is ( dit is ook een gele tulp aansluiting )
S-Video en Composiet zijn niet hetzelfde, en zorgen ervoor dat je zwart wit beeld krijgt in plaats van kleur.

Probeer op je TV een scart stekker aan te sluiten, met een gele en een rode en witte aansluiting voor geluid...LET OP!!! dit moet er een met een video ingang zijn en niet een met een uitgang zoals de meeste zijn , er staat vaak een pijl op deze stekkers voor de richting van het signaal.
 
Laatst bewerkt:
Check ook even of je de tv-out niet per ongeliuk op NTSC hebt staan [moet PAL zijn], want dan krijg je ook "zwart/wit"...
 
Bedankt allemaal voor de snelle reactie's.
Ik heb de stekkers aangesloten op een scartblok, die ik kan kiezen voor in en out. Ook NTSC en PAL stonden niet, nu wel.

Het werkt nu allemaal, gelukkig.:thumb:
 
Ik heb nu trouwens een erg onduidelijk beeld, is dit normaal?
Ook met films met ondertiteling kost het erg veel moeite te lezen.
Is dit makkelijk te voorkomen?
 
Ik denk dat de ingang op je TV ( gele tulp ) een S-Video ingang is en dat het signaal wat je nu aangesloten hebt een composiet signaal is ( dit is ook een gele tulp aansluiting )
S-Video en Composiet zijn niet hetzelfde, en zorgen ervoor dat je zwart wit beeld krijgt in plaats van kleur.

Probeer op je TV een scart stekker aan te sluiten, met een gele en een rode en witte aansluiting voor geluid...LET OP!!! dit moet er een met een video ingang zijn en niet een met een uitgang zoals de meeste zijn , er staat vaak een pijl op deze stekkers voor de richting van het signaal.

hee, ik heb het zelfde probleem( heb mijn laptop aan tv aangesloten met multimedia pc-tv kabel en zie op beeldscherm alles maar dan in het zwartwit) maar ben een beetje a-technis, en snap helemaal niets van de uitleg.
Zou iemand mij misschien het nog eens kunnen uitleggen, op een iets simpelere manier
alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
raar beeld

Ik heb net met een s-video cable mijn tv aan mijn computer aangesloten. Werkt verder goed maar als ik een film wil afspelen in grootbeeld (dat je niet de videoplayer in je scherm ziet) Krijg ik zwart beeld net of mijn tv het niet aan kan. Weet iemand hoe dit komt.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je moet zoeken naar de 'Video Overlay' instellingen in de geavanceerd eigenschappen van je videokaart eigenschappen, of van je video player.
Zoiets van Video Overlay inschakelen op extern display
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan