Media files spelen versnelt af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wasabi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
4
Sinds kort spelen mijn media files (MP3, WAV, AVI,MPG4 etc) versnelt af (dat kan ik aan de tijdteller zien). Daardoor hoor ik geen audio (ook geen chipmunk style) en het beeld gaat in sneltrein vaart voorbij. Het maakt kennelijk ook niet uit welke software ik gebruik (WMP11, Quicktime, I-tunes, Nero).
Ik heb met WMP al geprobeerd om domweg de snelheid aan te passen, maar daar trapt ie niet in.

Ik heb gewoon XP Home edition, niets bijzonders. Het heeft allemaal goed gewerkt.
 
Begin eens systematisch bij WMP. Via Extra, Opties, tab Bestandstypen, selecteer ze allemaal. Dan naar de tab Speler, een vinkje voor Codecs automatisch downloaden. Sluit alles af en open WMP opnieuw, in de Mediabibliotheek. Druk op F3 en dan op Geavanceerd. Zijn de paden naar je muziekbestanden nog juist? Breng eventueel met de hand een nieuw pad aan, via Toevoegen. Druk op OK. Als het goed is gaat WMP nummers verzamelen. Als dat afgerond is, probeer je een nummer af te spelen door er op te dubbelklikken. Wat levert dat op?
 
Helaas, was t maar zo simpel...

Het heeft helemaal niets met WMP te maken want mijn bestanden werken ook niet met andere players. Heb alsnog voor het geval dat de genoemde stappen uitgevoerd, maar zoals ik al verwachte heeft het niets veranderd, bestanden worden nog steeds verselt afgespeeld.

Nog meer suggesties?
 
Je moet ergens beginnen, toch? Kijk de video-codecs na in Apparaatbeheer, zou er ongeveer zo uit moeten zien.
.
 

Bijlagen

  • VideoCodecs.jpg
    VideoCodecs.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 47
Vlc

Zal er eens naar kijken, maar kreeg ook een andere tip die ik nog moet proberen. Het schijnt dat de meeste media players op WMP streunen, maar VLC schijnt een zelfstandig programma te zijn. Dus die ga ik nog even downloaden en installeren.

Ik laat nog wel even weten of het gewerkt heeft.
 
Vlc

Ik heb gisteren VLC gedownload en hij speelt alles (film en muziek files) in de juiste snelheid af. Nu alleen het geluid nog.....
Suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan