Vermogen boxen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
181
Hallo,

Op mijn 2de pc heb ik 2 boxen aangesloten. Op de box staat 4 watt. Wil dat zeggen 2x4watt vermogen of 2x2 watt vermogen.
Ik ben nl. op zoek naar een mooi setje 2.1 voor deze pc, maar weet niet zogoed wat een mooi goed geluid is. Ik word overstelpt met RMS en 2x..watt vermogen.
Ik zoek gewoon een goed geluid. Met deze boxjes die ik nu heb is het geluid best goed.
Mijn andere pc heeft 5.1 met 5x6watt, das ook een supergoed geluid.

Kan iemand mij helpen met de juiste keuze?

Groetjes, Elaine.
 
logitech heeft een mooi setje waar ook leuk geluid uit komt.
maar ik weet niet je buget dit setje koste 150 euro trouwens.
 
Ik wil graag weten hoe de kwaliteit is van de verschillende watt aanduidingen.
En 150 euro, veeeeeeeel te duuuur.

Ik heb mijn oog laten vallen op een 2.1 setje van Trust. Uitgangsvermogen 1700watt en RMS 20 watt.
Maar dat zegt me zo weinig. Nogmaals: in mijn huidige 2 boxjes zit een prima geluid.Staat 4 watt op, is dat 2x4watt of 2x2watt??
 
Die waarde van 1700 Watt kan je gelijk overboord gooien, dat is de PMPO een waarde die de boxen voor een milliseconde kunnen hebben.
Daarbij komt nog dat trust de onhebbelijke eigenschap heeft om de vermogens van de afzonderlijke boxen bij elkaar op te tellen, dus zoiets van 2×5Watt + 1×10Watt.
Vanaf ongeveer €45 heb je een fatsoenlijk klinkend Creative, JBL, Logitech of Philips setje, stel je echt hoge eisen (maar dan heb je ook een hele dure geluidskaart in de pc) komt de eerder genoemde €150 eerst in beeld.

Mijn advies, laat merken als Trust, Sweex, Qtec links liggen.
 
Dan nogmaals de vraag.
Mijn huidige 2 boxjes staat op één 4watt. Is dat 2x2watt of 2x4watt??
Die klinken nl. best goed. Zijn van mijn eigen pc, Fujitsu Siemens.
Mijn vraag was dus, hoe zit het met dat watt vermogen?
 
Laatst bewerkt:
Dat durf ik niet te zeggen, dat is helemaal afhankelijk van welke regel Fujitsu Siemens hanteert.
 
Vermogen wat op de luidsprekers word aangegeven is het maximum vermogen...
Het continu vermogen word vaak een 3/4 van het maximum.
 
Weet jij dan Whittey of 2x20watt voor pc luidsprekers een lekker geluidje is?
Het is nl voor mijn ouders, en die zijn aardig op leeftijd. Tis maar dat ze een leuk muziekje enzo kunnen luisteren, ze zijn geen pc gewend nl.
 
Het wattage zegt toch helemaal 0,0 over de kwaliteit van het geluid.:confused:

Zoals al eerder was aangegeven, een redelijk merk op dat gebied kopen, Logitech b.v. of Creative.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan