WinAVI hangt?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

newbie21

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Berichten
14
Hey allemaal

Ik heb een avi-bestand met bijhorend ondertiteling-bestand in 1 en dezelfde map op mijn pc staan. Ik zou nu graag de avi omzetten naar DVD zodat ik de film kan branden en afspelen op mijn DVD-speler. Voor het omzetten van de avi naar DVD gebruik ik het programma WinAVI Video Converter.
Mijn probleem is het volgende: na een vijftal minuten vordert het converteerproces niet meer. De rate of progress-balk blijft hangen op 12% en ook de FPS die 50 bedraagt, verandert niet meer. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit probleem eventueel kan oplossen?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Martijn.
 
Hiervoor gebruik ik het programma:
Convertxtodvd.
Dit programma is makkelijk, snel en met ingebouwde brandfunctie, en bij mij nog nooit vastgelopen. Ik hoop dat u er wat aan heeft.

Redmer
 
Ik heb het nog eens opnieuw geprobeerd en na een kwartier op 12% te hebben gestaan, is het converteerproces plots verdergegaan, met succes.
Ik heb de avi-video nu in DVD formaat op mijn computer staan. Ik zit nu echter met het volgende probleem (zie screenshot hieronder)

screenis1.png


Dit is dus een screenshot van de film. Als je heel goed kijkt herken je Jim Carey misschien zelfs wel... Uhmm dit is volgens mij niet de bedoeling van het maken van een dvd, toch? Iemand enig idee hoe het kan dat ik zo'n resultaat krijg?

Hopeloze groetjes,

Martijn
 
Wat zijn je pc specificaties. Dat omrekenen van AVI naar DVD kost behoorlijk wat rekenkracht en geheugen.

Wat voor processor heb je en welk en hoeveel geheugen?
 
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de avi niet helemaal jofel is.
Heb je deze afgespeeld? En kijk eens met GSpot naar de specificaties van de avi.

Ik heb het ook weleens gehad met WinAvi.
Welke versie van WinAvi heb je trouwens, want bij een van de oudere versies kan je een probleem krijgen. Ik geloof een versie in de 6.

Ik zelf heb de nieuwste versie en die werkt perfect.
 
@mrmusic: pc-specficiaties: Intel Pentium 4 2800Mhz S478/800Mhz, DDR 512MB/333Mhz, Harddisk 120Gb rpm

@Femke: de kwaliteit van de avi zelf is prima, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb versie 7.1 van WinAVI.

Het rare is dat ik voorheen al avi's heb omgezet naar DVD zonder enig probleem. Het is wel de eerste keer dat ik de ondertitels meebrandt. Zou het probleem hier misschien iets mee te maken kunnen hebben?
 
Is de vraag hoe je de ondertitels meebrand en met welk proggie.
Wil je dat even doorgeven?

Ik zelf doe dit met VobSub en deze gaat dan automatisch lopen als het nodig is.
Dat zie je dan in je systray dmv een groene pijl.
Je hebt de avi en ondertiteling in 1 map staan en ook met dezelfde titel?
 
Ik zelf doe dit met VobSub en deze gaat dan automatisch lopen als het nodig is.
Dat zie je dan in je systray dmv een groene pijl.
Je hebt de avi en ondertiteling in 1 map staan en ook met dezelfde titel?

avi en ondertiteling staan idd in 1 map met dezelfde titel en de groene pijl zie ik tijdens het omzetten van avi naar dvd ook verschijnen.

Ik heb al vaak horen spreken over codecs. Zijn deze nodig bij het omzetten van een video in avi naar dvd? Ik moet toegeven dat ik er eigenlijk niet zo veel van af weet en ik weet dus niet of ik een codec geïnstalleerd heb. Misschien dat met behulp van de juiste codec het groene beeld verdwijnt? Iemand een idee waar ik zo een codec kan vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan