Van twee partities 1 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik ben vandaag bezig geweest om te proberen de "D-ruimte" die rechts staat naar links te verschuiven, maar dat kan niet. Ik kan niets van D naar C of vice versa verschuiven. Wel kan ik binnen C of D schuiven. Enig wat ik fout doe? Als er geen antwoord komt zal ik morgen is een screenshot toevoegen, misschien dat het dan duidelijker wordt. Ik zl ergens wel 1 cruciale stap overslaan ofzo......

Marc
 
Als je die D: partitie hebt verwijderd, maak je de C: gewoon groter:) , resize dus, je kunt het met de schuifbalk doen, of de groote opgeven, als het een logisch station is, dan kun je er het beste een primaire partitie van die extendet partitie maken, waar dat logische station instaat.

Zijn het wel primaire partities?

Overigens moet de vrije ruimte naast de partitie zitten die je wilt vergroten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit behoorlijk vast eigenlijk.

Ik heb wel een screenshot gemaakt, maar ik weet niet hoe ik dat in windows kan openen. Ik zal proberen om te omschrijven wat ik zie.

Twee blokken, die beide schijven voorstellen. Het ene blok - de C schijf - heeft als partitienaam /dev/hda1 en als bestandssyteem Fat32 (staat in de tabel die onder de blokken staat). Het andere blok - de D schijf - heeft als naam /dev/hda2 en als bestandsysteem extended. In de tabel staat voor deze regel een driehoekje waarmee je een subregel kunt openen. In deze regel staat "ongebruikt" onder partitie en ook "ongebruikt" onder bestandssyteem. Dit komt omdat ik de partitie van de D schijf verwijderd heb. Dit zie ik ook als ik weer in Windows ben, want de D schijf is nu verdwenen. Voor de duidelijkheid: De opties die ik voor het C blok heb zijn "Delete", "Verplaatsen/Herschalen", "Copy" en "Formatteren als..." en voor het D blok heb ik alleen de optie "New" nog, waarmee ik een nieuwe partitie kan aanmaken. Als ik dit doe is de enige keuze die ik heb een logische partitie maken. Dus geen primaire. Momenteel kan ik niet iets van het ene blok naar het andere slepen.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Als iemand me kan vertellen hoe ik het screenshot tevoorschijn kan halen, zou dat handig zijn.

Marc
 
Als je daar een screenshot van hebt kan je dat gewoon plakken in Paint met Ctrl +V.
 
Je kunt die extendet partitie gewoon verwijderen, als je toch niets er in hebt staan.
Want dat bedoelde ik ook, je kunt er ook een primaire van maken en dan verwijderen.
Je kunt namelijk niet mergen met Gpardet, dus niet 2 partities samenvoegen, alleen maken, vergroten en verkleinen, en wissen.

Ook een extendet partitie, en in die partitie, de logische stations.

Waar is, overigens, de inhoud van die D: gebleven?:eek:
 
Als je daar een screenshot van hebt kan je dat gewoon plakken in Paint met Ctrl +V.

Nee het is geen screenshot a la Alt Print Scrn. Als je namelijk uit Gparted wilt en terug naar Windows moet je de comp opnieuw opstarten waardoor je je klembord info kwijtraakt. Gparted heeft echter een optie voor het maken van een scrshot, maar als je dat gedaan hebt, zegt het programma dat de afbeelding te vinden is in /root/gparted.jpeg en dat kan ik niet terug vinden als ik weer in windows zit.


Lange pier, "je kunt er ook een primaire van maken en dan verwijderen" , als je hiermee bedcoelt dat ik van de extended een primaire kan maken, dan klopt dat niet, alleen een logische. Maar wat je dus zegt is als ik de extended ook verwijder (de partitie in deze extended had ik eerder al erwijderd) dan kan ik de "C" schijf vergroten met de ruimte die overblijft?

"Waar is, overigens, de inhoud van die D: gebleven?"

Wachtwoorden, foto's, muziek, bedrijfsinformatie............ alles is verloren......

Nee, gewoon op een externe harde schijf geplaatst.
 
Nee, je kunt er een logische INZETTEN, je kunt die extendet verwijderen of omzetten naar een primaire, echt waar hoor.
Eerst die partitie kiezen, dus niet met je muis erin gaan staan, want dan sta je in de lege ruimte, misschien lukt het op het randje ervan, maar bovenin kun je er gewoon voor kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan