Veel Vista tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien hoort deze vraag hier niet thuis maar..
ik heb nu xp ill en ik wil eigelijk door naar vista maar kan ik dan me games die nu op geslagen zijn zou ik dat weer terug op vista kunnen zetten?
groet Rens
 
Inderdaad hoort de vraag hier niet. Graag een eigen topic aanmaken :)
 
Sluimerstand is weg

Dit te doen als de Sluimerstand is verdwenen in vista


Start...Alle programma's...Accessoires...rechterklik je Opdrachtprompt en
kies voor administrator rechten...klik dan op volgende en tik in
"powercfg /hibernate on'"
zonder de aanhalingstekens... en druk dan op enter...

Sluit het venster en reboot je pc... vervolgens is de sluimerstand er weer

Sluimerstand is wat Slaapstand in XP is
 
een kleine "tweak" voor vista om sneller te laten opstarten.

Windows gebruikt namelijk tijdens het opstarten standaard altijd maar 1 core van je processor.

Of je nu een dualcore of quadcore hebt...
Deze tweak zal je helpen zodat windows alle 2 / 4 cores gebruikt dat in je systeem aanwezig zijn

-start
-msconfig
-tabblad "computer opstarten"
-geavanceerde opties...
-daar het vinkje van de cores aanvinken en je cores invullen (voor de duidelijkheid: een dualcore processor heeft er 2, quadcore processor heeft 4 cores maar)

Mij gaf het toch heel wat versnelling
toch zeker zo'n 20seconden!!! :p
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een echte digibeet en ik wil toch even kwijt dat ik op deze site goed geholpen ben.
Vista wordt toch een stuk duidelijker met sites zoals dit! :thumb:

Prettige feestdagen iedereen,

Sonja:)
xx

Digibeten hebben we het liefst want die kunnen we echt helpen.

Als je deze tweak/tips sectie hebt doorgenomen, voel je dan alsnog vrij te vragen wanneer je wilt :)
 
Uac

Een grote tip die ik wel aangenaam vindt:
om al die (onnodige) doorlaten-uitvoeren-beveiligingsbevestingsvensters uit te schakelen:
tik in het Configuratiescherm in het zoekveld "UAC" (zonder aanhalingstekens) en klik daarna op uitschakelen.
MVG,
arno
 
Een grote tip die ik wel aangenaam vindt:
om al die (onnodige) doorlaten-uitvoeren-beveiligingsbevestingsvensters uit te schakelen:
tik in het Configuratiescherm in het zoekveld "UAC" (zonder aanhalingstekens) en klik daarna op uitschakelen.
MVG,
arno

Dit vind ik inderdaad ook een zeer goede tip :thumb:
Ik doe dit eigenlijk automatisch als ik ergens vista gaan installeren dat ik er niet meer op let, het is dus bij wijze van spreken dat ik die irritante uac-meldingen ga uitschakelen :p
 
Vrij slechte site vind ik. Staan slechte adviezen op en staat bol van de stijl-, taal- en spelfouten.

Hmm vind je? Ik vindt hem wel okay. :thumb: Ik heb hem via de Microsoft Vista Pagina. Ik denk dat die niet zomaar links naar slechte sites plaatsen.
 
goede tip!!

een kleine "tweak" voor vista om sneller te laten opstarten.

Windows gebruikt namelijk tijdens het opstarten standaard altijd maar 1 core van je processor.

Of je nu een dualcore of quadcore hebt...
Deze tweak zal je helpen zodat windows alle 4 cores gebruikt dat in je systeem aanwezig zijn

-start
-msconfig
-tabblad "computer opstarten"
-geavanceerde opties...
-daar het vinkje van de cores aanvinken en je cores invullen (voor de duidelijkheid: een dualcore processor heeft er 2, quadcore processor heeft 4 cores maar)

Mij gaf het toch heel wat versnelling
toch zeker zo'n 20seconden!!! :p

Een heel goede tip! Evenals het uitschakelen van UAC!!
Dank!
Blitser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan