inbellen op PC werk ? Hoe en wat is er voor nodig ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Berichten
659
beste

ik wens een verbinding te maken van thuis uit naar het werk ;

dwz inbellen en inloggen op m 'n WERK PC

weet iemand wat ik nodig heb ongeacht de PC S die erachter gekoppeld zijn .

aan beide zijden ( thuis en werk ) is een modem en router geplaatst.

Hoe bel ik in ,,
Hoe beveilig ik ..???

Kan iemand raad geven ?

thx

grema
 
lijkt me het handigste als je het even aan je systeembeheerder op je werk vraagt
 
Meanderr

Bedankt voor het snelle antwoord.

Zie m 'n programmeur regelmatig maar ken graag reeds alle mogelijkheden zodanig dat ik niet met een mond vol tanden sta.

grema
 
Mooiste en veiligste constructie is door middel van een VPN-verbinding. Je bouwt dan een 'tunnel' over het Internet naar de zaak. Het is volledig geëncrypteerd, en het is dan (natuurlijk niet zo snel als op de zaak zelf) net alsof je op het lokale netwerk van de baas bent. Je kunt dan ook koppelingen maken naar gedeelde mappen, printers, databases etc., zonder dat je baas direct iets hoeft te doen aan de firewall: Alles gaat over de tunnel.

Mooiste constructie is een zgn. hardware-vpn aan beide kanten, maar een hardware-vpn aan de kant van de baas en een software vpn geïnstalleerd op de pc thuis kan ook.

Natuurlijk vereist dit wel dat je op je eigen pc een strak regime aanhoud m.b.t. virus-beveiliging etc., om te voorkomen dat besmetting op jouw pc 'overstraalt' naar het netwerk van de baas.

Zie (o.a.): http://nl.wikipedia.org/wiki/VPN

Anderzijds is het mogelijk dat de baas portforwarding instelt (evt. gekoppeld aan jouw specifieke ip-adres van je router thuis), om alleen toegang te verschaffen tot je pc op het werk. Je kunt er dan verbinding mee maken m.b.v. Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccesoires -> Communicatie -> Verbinding met Extern Bureaublad
Een sterk wachtwoord om in te loggen op de pc van de baas is daarbij zeer belangrijk.

Zie o.a. http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
kies daar een router, en zoek naar de in te stellen dienst "Remote desktop"

Succes,

Tijs.
 
hello dnties



bedankt voor de info :thumb:

bekijk het even verder en sluit hierbij de vraag


thx

grema
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan