E-mail lezen via WAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

groen59

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
3
Hallo Ik zou graag mijn E-mail lezen op mijn telefoontoestel via WAP, maar weet niet hoe.
Hier wat gegevens:
Toestel: Nokia 5200
Provider: Tele2
E-mail account bij: HetNet
Ik heb WAP inmiddels werkend op mijn toestel maar naar welk adres moet ik om mijn mail bij HetNet te kunnen lezen ???

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Fred.
 
Het beste kun je naar de site van HetNet gaan en daar zoeken naar de instellingen die nodig zijn voor op je mobiel. Je hebt zaken nodig zoals ; mail server (smtp.pop3.hetnet b.v), inkomende server, uitgaande server, deze gegevens opschrijven en daarna op je gsm invoeren bij het instellen van je e-mail account op de phone.
Je kan ook naar de Nokia website gaan en dan klikken op de optie SUPPORT > INSTELLINGEN > E-MAIL ,er wordt je dan gevraagd een paar gegevens in te vullen en via een sms krijg je de intellingen naar je gsm gestuurd, deze instellingen opslaan en alles moet dan werken.
Wat je ook kan proberen is via de Nokia site het programma Nokia Wizard op je gsm te zetten , want met deze Wizard is het een kinderspel om je mail account te configureren op de gsm.
En als laatste optie kan je via wap/i-mode naar de site van HetNet surfen en dan daar inloggen om je mail te bekijken, het is wel een omweg maar het gaat.

succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik wil de mail niet OPHALEN maar alleen bekijken. Een soort webmail dus maar dan via WAP.

Fred.
 
In je eerste bericht schrijf je dat je je mail wilt lezen !?
Heb je al geprobeerd om via wap naar HetNet te surfen en dan naar je mailbox te gaan deze dan openen en dan je mail lezen ?
 
OK, sorry voor mijn onduidelijkheid. Maar wat ik wil is om als ik niet thuis ben, mijn mail van HetNet te kunnen bekijken (zonder deze op mijn telefoon te downloaden). Op mijn thuis PC wil ik gewoon de mail blijven "binnenhalen" dmv Outlook.

Wat je schijft heb ik inderdaad al geprobeerd maar omdat het geen speciale WAP-site is zie je maar een heel klein stukje van de pagina en moet je constant heen en weer schuiven om iets te kunnen lezen. Niet optimaal dus.

In ieder geval al bedankt voor de aandacht die je aan mijn vraag gegeven hebt !

Groeten,
Fred.
 
Kan je bij instellingen op je telefoon het beeld niet zo instellen dat de pagina wordt aangepast aan het scherm van je gsm ??

p.s is je Nokia 5200 een Symbian toestel dan kan je het programma Opera ( browser voor je gsm ) erop zetten, deze past het scherm wel aan.
 
je kunt op de mail server van je telefoon volgensmij instellen dat er altijd een kopie op de server blijft staan zo haal je de mail op op je mobiel + de originele mail in je account blijft gewoon staan. je kunt dan bij bijvoorbeeld outlook instellen dat je daar wel je webmail leeghaalt als je de mailtjes hebt opgehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan