TMPGEnc 4.0 XPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

david85

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2005
Berichten
12
Hallo,

Ik wil graag een DVD maken met 3 afleveringen van een serie daarop. Daarbij moet een menu en ondertiteling. Het Menu heb ik al gemaakt met DVD lab alleen nog moet ik nog het avi bestand omzetten naar een MPEG bestand met de juiste framerates en verdere instellingen.
En tevens het juiste geluidsspoor extracten van het avi bestand met de juiste instellingen.
Tevens vraag ik mij af of ik ook iets moet wijzigen aan de ondertitels. Ik zal hieronder elk onderwerp toelichten.

----------------------------------------GSPOT--------------------------------------------------------

Als ik een avi bestand laad in gspot zie ik het volgende:

gspotwq6.jpg


----------------------------------------AUDIO--------------------------------------------------------

De audio moet extract worden uit het avi bestand en dat geluid moet 5.1 dd blijven, en moet leesbaar zijn voor DVD lab pro. Ik heb met BeLight/BeSweet het volgende gedaan

belightia8.jpg


- Mijn vraag is moet het geluid ook een bepaald framerate hebben of een bepaalde bitrate?

----------------------------------------VIDEO--------------------------------------------------------

De 3 avi bestanden moeten omgezet worden naar MPEG2 zodat DVD lab pro er wat mee kan.
Het DVD formaat moet NTSC worden en widescreen (16:9) zijn. Zonder zwarte balken aan de onderkant en bovenkant.

In TMPGEnc 4.0 XPress heb ik het volgende ingesteld:

40370954nd5.jpg


resizezo5.jpg


25419443ti9.jpg


gophz3.jpg


- De vraag is nu heb ik de juiste instellingen gebruikt?
- Heb ik de juiste framerate opgegeven bij de source en bij de output stream?
- De juiste rate control mode (VBR: average bitrate) opgegeven?
- De juiste bitrate? Ik heb dat opgegeven omdat de 3 avi bestanden wel allemaal op de dvd 5 (4,7 gb) moeten passen.
- Zijn de GOP instellingen juist? Ik heb ook een vinkje voor GOP Closed gezet omdat ik hierover een foutmelding kreeg in DVD lab Pro.

----------------------------------------SUBTITLE----------------------------------------------------

- Moet de framerate van de ondertiteling ook aangepast worden?

----------------------------------------EINDE--------------------------------------------------------

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou ik dat heel erg waarderen. Ik heb al zo lang lopen uitzoeken hoe dit allemaal moet maar nergens kan ik echt vinden hoe het moet wat ik graag wil.

David
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan