AVI kan ik niet meer afspelen: wel geluid geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris10e

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Berichten
84
Wat de titel al zegt:
ik kan mijn AVI bestandjes die ik met mijn fotocamera (Canon IXUS 50) heb gemaakt niet meer bekijken.

Voor mijn gevoel heb ik geen rare dingen geïnstalleerd de laatste tijd en ik heb dus geen flauw benul waar het aan kan liggen.
Misschien aan ACDSee??

Het probleem is dus dat ik de filmpjes wel kan horen maar niet kan zien. Het beeld blijft zwart. In de verkenner laat hij wel een miniatuurweergave zien.

Ik heb GSpot gedraaid, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van:

Clip_2.jpg


Wie oh wie kan mij verder helpen?

--------
paar minuten later: ik heb nu QuickTime geinstalleerd en daar doet ie het wel op. Da´s dus wel fijn.
Maar het zou ook fijn zijn :) als de filmpjes het in Windows Mediaplayer deden :)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Heb je al op een andere computer gekeken of dat daar wel werkt.
 
Nee dat had ik niet, maar ik wist zeker dat ie het wel zou doen.

Stomme ik: ga ik een vraag stellen en ga dan zelf nog verder zoeken.

Ik heb nu de K-Lite Codec Pack geïnstalleerd en alles doet het weer. :thumb:

Hahah, nou ik hoop dat andere mensen er nog iets aan hebben ;)
 
Gelukkig doet hij het weer, zet de site van K-Lite Codec Pack ooke even onder misschien kan ik er wat mee doen.
 
Dat GSpot-plaatje is wel erg klein! :)
Het typische is dat alles goed lijkt, je hebt drie passende video-codecs op je PC en de audio is niet gecomprimeerde wav.
Maar bij Render wordt wel de audio ingevuld, maar de video niet. :confused:
Probeer eens dit: open Windows Media Player en ga dan via Extra, Opties naar de tab Speler. Zet een vinkje voor Codecs automatisch downloaden. Ga dan naar de tab Bestandstypen en klik op de knop Selecteer alles. Sluit alles af, herstart voor de zekerheid je PC en probeer het nog eens.

NB: begrijp ik goed, dat de filmpjes ooit wél af te spelen waren in WMP?
 
Dat GSpot-plaatje is wel erg klein! :)
Het typische is dat alles goed lijkt, je hebt drie passende video-codecs op je PC en de audio is niet gecomprimeerde wav.
Maar bij Render wordt wel de audio ingevuld, maar de video niet. :confused:
Probeer eens dit: open Windows Media Player en ga dan via Extra, Opties naar de tab Speler. Zet een vinkje voor Codecs automatisch downloaden. Ga dan naar de tab Bestandstypen en klik op de knop Selecteer alles. Sluit alles af, herstart voor de zekerheid je PC en probeer het nog eens.

NB: begrijp ik goed, dat de filmpjes ooit wél af te spelen waren in WMP?

Ja haha dat plaatje is inderdaad klein. Ook al zo vreemd. :) Photobucket maakt dat ding kleiner. Grrrrr :evil:
En ja de filmpjes waren ooit wél af te spelen in WMP, vandaar dat ik het zo vreemd vond.

Ja stom he dat alles goed lijkt, ik begreep er ook al niks van.
Codecs werden al automatisch gedownload.
En bij Bestandstypen stond nu .avi uit. Maar ik weet niet of dat was vóór of na mijn installatie van k-lite.

In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken. :thumb:
Al doende leert men.

Hier een link naar K-lite codec pack
http://downloads.vnunet.nl/download/codec/k-lite+codec+pack+full/_995.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan