Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Berichten
405
Hallo,

Even het volgende,

Ik heb thuis 3 pc's staan. En ik wil ze alle 3 op internet hebben. Ik kan er helaas maar 2 aansluiten, want ik heb maar 2 aansluitingen op me modem/router (is combi)

Hoe kan ik dit oplossen?

Er een splitter tussen zetten? of een router?

Ik heb een afbeelding als bijlage toegevoegd, misschien is het dan wat duidelijker

Ik heb ADSL van Tele2 (versatel)

mvg.

Marko Albers
 

Bijlagen

  • foto.JPG
    foto.JPG
    11,9 KB · Weergaven: 27
Je kan een hub aan een van de poorten hangen en daar nieuwe pc's aan de hub aansluiten.

Een splitter is een '' kastje '' wat het telefoonverkeer van het internetverkeer scheidt, een router is waar je de pc's of hub / switch op aansluit.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan dus? Dat moet geen problemen opleveren?

Dus gewoon een kabeltje vanaf de modem/router naar de hub en dan vanaf de hub naar de pc's ofniet.

Dus dat moet lukken?
 
Het plaatje gaat er precies zo uitzien als jouw plaatje, alleen dat blokje '' splitter / router '' is dus een hub / switch.
Dat zou in principe pima moeten werken.
Zo'n hub is alleen hulpmiddel om extra pc's op het netwerk aan te sluiten ( en dus internet te geven ) en de router of modem doet het werk, daar gaat de DSL kabel van de splitter naar toe.
 
ik zou een switch kopen...dat is net iets zekerder dan een hub.
een vijf poorts linksys kost je 40 euro maar dan kun je er wel vier apparaten op aansluiten.
 
Switch is wat betreft verkeer wat slimmer dan een hub, een switch past zich meer aan het nodige.

Het aansluiten van een switch / hub is verder geen probleem, je moet misschien alleen een kabeltje kopen van pc naar hub / switch.
 
Aah oke.

Ik neem aan dat het van Modem/Router naar switch gewoon UTP kabel is (crossed) ?
en van switch naar pc een crossed UTP kabel?
 
Laatst bewerkt:
nee geen crossed maar straight......dus recht toe recht aan.
 
dat is mooi. Ik heb hier nog van die kabels liggen. Dus hoef ik ze ook niet crossed te maken.

Maar van de modem/router heb ik wel crossed naar me pc lopen...
 
aah zo idd naja bedankt voor jullie hulp!

Ik ga een switch aanschaffen!

mvg Marko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan