Ondertiteling valt eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.

littlepizza

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
14
Hai iedereen,

Ik ben nu een poosje aan het converteren en branden met ConvertXtoDVD, alleen als we de dvd afspelen valt de ondertiteling eraf! (ondertitels voeg ik zelf toe)
Dit probleem kan niet verholpen worden met de instellingen van de tv!!!
Weet iemand misschien of je in het pragramma zelf hier iets in kan veranderen???

Alvast bedankt!!!!!!
 
Met ConvertXtoDVD kan er een interne ondertiteling inzitten, die is er altijd, deze zit dus ingebakken in de film of er kan een externe ondertiteling inzitten ( het vaakst het geval ) en dan moet je op sommige DVD-spelers nog instellen dat de ondertiteling ( subtitles ) worden weergeven. Vaak zit er zo'n knopje op de afstandsbediening van de DVD-spelers.

Succes!:thumb:
 
:) dit bedoel ik niet helemaal!

De ondetiteling zit er wel bij en je ziet hm ook, maar de onderste regel valt eraf!!
Op een andere beeldgrote of het beeld omhoog schuiven heeft ook geen zin, want dan redt je het nog steeds niet!!!
 
Oke, zo, ik dacht wat anders..

Vraagjes:

- zat de ondertiteling al bij de film ( dus in de film, niet als los ondertitelingsbestand )?
- of heb je los een ondertitelingsbestand ( bijvoorbeeld. srt ) gedownload en bijvoorbeeld met DirectVobSub of ffdshow ingesteld dat ondertiteling wordt weergegeven?

- als je de film afspeelt op de pc ( met bijvoorbeeld Windows Media Player, VLC, ) krijg je dan wel de volledige ondertiteling te zien?

- in ConvertXtoDVD kan je als het goed is ook de grootte van de ondertiteling instellen, dus welke lettergrootte en welk lettertype.
 
Oke, mooi, dat maakt het wel wat makkelijker.

Maar welk programmaatje heb je gebruik om er voor te zorgen dat de ondertiteling wordt weergegeven in je mediaplayer? DirectVobSub of ffdshow?
Want dan moet je in dat gebruikte programmaatje instellen hoe de ondertiteling en welke grootte en hoe hoog en dergelijke, en dan opnieuw converteren met ConvertXtoDVD en branden.
 
ik speel mijnbestanden af met VLC player ik kan in de player het formaat van de ondertiteling aanpassen, maar komt het dan ook goed op de dvd????
 
Je kan beter even de ondertiteling echt wijzigen, met DirectVobSub, gratis te installeren, dan naar de Configuration van DirectVobSub gaan, de ondertiteling inladen en de grootte en hoogte aanpassen en opslaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.
 
Zit de ondertiteling dan al vast in de film??? of moet je hm alsnog bij de film voegen in convertxtodvd???
 
Nee, hij zit dan niet vast, hij past alleen het losse ondertitelingsbestand je aan.
De ondertiteling wordt automatisch gezien in CovertXtoDVD, als een losse ondertiteling die je, als je 'm afspeelt erbij kan hebben of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan